دولت سیزدهم همواره یار و یاور هنرمندان صنایع‌دستی بوده است/ اجرایی شدن مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور شهید به سمنان در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی

استاندار سمنان گفت: ۱۱۹ درصد مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور شهید به استان سمنان به نتیجه رسیده و اجرایی شده است که بخشی از آن در حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

سید محمدرضا هاشمی در حاشیه نشست صمیمانه با هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان که با حضور سرپرست اداره کل و معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در استانداری سمنان به مناسبت هفته صنایع‌دستی روز شنبه ۱۹ خردادماه ۱۴۰۳ برگزار شد، گفت: با اینکه در سطح استان سمنان در حوزه صنایع‌دستی هنرمندان و صنعت گران توانمندی مشغول به فعالیت هستند، در دولت سیزدهم با نگاه حمایتی شخص رئیس‌جمهور شهید اقدامات مطلوبی برای توسعه و تقویت حوزه صنایع‌دستی در استان سمنان انجام‌ شده است.

استاندار سمنان افزود: صنایع‌دستی یک صنعت درآمدزا، زودبازده، بدون آلایندگی و با حجم سرمایه کم است که بانوان می‌توانند در منزل خود به ضمن اشتغال به رونق اقتصادی خانوار خود کمک کنند که از این نظر بسیار قابل‌ توجه است.

او گفت: از جمله اقدامات حمایتی از تولید مشاغل خانگی در استان سمنان می‌توان به کسب رتبه دوم کشور در پرداخت تسهیلات کم درصد مشاغل خانگی اشاره کرد.

هاشمی افزود: ۱۱۹ درصد مصوبات سفر اول رئیس‌جمهور شهید به استان سمنان به نتیجه رسیده و اجرایی شده است که بخشی از آن در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بوده است.

استاندار سمنان گفت: از دستاوردهای مهم در بازاریابی و فروش صنایع‌دستی استان سمنان، عقد تفاهم‌نامه با آستان قدس رضوی است که زیرساخت‌های لازم برای فروش صنایع‌دستی تولیدی استان سمنان در شبکه توزیع آستان قدس رضوی مهیا شده است.

او با بیان اینکه دستاوردهای دولت سیزدهم در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و به‌ویژه صنایع‌دستی پرشمار است، گفت: با توجه به شهادت رئیس‌جمهوری، آیت‌الله رئیسی(ره) و دستور رهبر معظم انقلاب در خصوص برگزاری انتخابات، تلاش شود همانند انتخابات مجلس شورای اسلامی که در سطح استان بسیار پرشور برگزار شد و این بار هم با حضور حداکثری در پای صندوق‌های روی برگ زرین دیگری برای استان ثبت شود و با هر رأی از رئیس‌جمهوری شهید و حامی خود قدردانی کنیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000940

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha