استفاده از تجربیات پیشکسوتان حوزه میراث‌فرهنگی مابین زنجان و اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان از افزایش همکاری، مشارکت و انتقال تجارب فی مابین زنجان و اصفهان خبر داد. 

به گزارش میراث آریا، سید سعید صفوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان و هیئت همراه ۱۹ خردادماه با مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان دیدار و استفاده از تجربیات پیشکسوتان حوزه میراث فرهنگی فی مابین زنجان و اصفهان را پیشنهاد کرد. 

او در این نشست اظهار کرد: استان زنجان و اصفهان با داشتن آثار تاریخی متنوع با دوره‌های تاریخی مختلف و داشتن پایگاه‌های میراث جهانی و ملی می‌توانند همکاری نزدیکی را با هم داشته باشند و از تجربیات یکدیگر استفاده کنند. 

صفوی افزود: برپایی نمایشگاه‌های مختلف فرهنگی‌_تاریخی و نیز انتقال تجربیات مرمت آثار فرهنگی اصفهان و زنجان و نیز برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی از آثار خلق شده صنعتگران می‌تواند محورهای همکاری بین این دو استان باشد. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: اگر هم‌‎افزایی ایجاد شود اتفاقات خوشایندی با این همکاری و مشارکت میان دو استان رقم خواهد خورد، بنابراین باید از ظرفیت و توانایی‌های هر دو استان استفاده کرد. 

او در پایان بیان کرد: امیدوارم این دیدارها و نشست‌ها اثرگذار باشد و هموار کننده مسیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به شمار رود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032000971

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha