صدور ۷۰۱ پروانه فعالیت صنفی در قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت (صَمت) استان قم گفت: از ابتدای سال جاری تا اوایل خردادماه، ۷۰۱ پروانه فعالیت صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی و همچنین توزیعی - خدماتی در قم صادر شده‌ است.

به‌گزارش میراث‌آریا، اکبر اَبدالی اظهار کرد: پروانه‌های صنفی یاد شده در قم با بیش‌از ۲ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری و ظرفیت اشتغالزایی برای یک‌هزار و ۷۵۰ نفر صادر شد که این آمار نشان از اهمیت فعالیت‌های صنفی در اقتصاد استان دارد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان قم افزود: در همین رابطه تعداد ۲۲۵ پروانه فعالیت صنفی در بخش تولیدی و خدمات فنی با ظرفیت اشتغالزایی برای ۵۶۲ نفر و سرمایه‌گذاری ۶۷۵ میلیارد ریال و همچنین ۴۷۶ فقره پروانه توزیعی و خدماتی با امکان اشتغال برای یک ‌هزار و ۱۹۰ نفر و سرمایه‌گذاری یک ‌هزار و ۴۲۸ میلیارد ریال در قم صادر شد.

لازم به ذکر است، سال گذشته تعداد پنج‌ هزار و ۶۴۱ فقره پروانه فعالیت صنفی با سرمایه‌گذاری حدود ۱۷ هزار میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای بیش‌از ۱۴ هزار نفر در قم صادر شده بود.

در همین رابطه پروانه‌های صادر شده در بخش تولیدی و خدمات فنی به تعداد یک ‌هزار و ۸۵۷ فقره با سرمایه‌گذاری پنج ‌هزار و ۵۷۱ میلیارد ریال و ظرفیت ایجاد اشتغال برای بالغ بر چهار هزار و ۶۰۰ نفر و در بخش توزیعی و خدماتی به تعداد سه‌ هزار و ۷۸۴ مورد با سرمایه‌گذاری ۱۱ هزار و ۳۵۲ میلیارد ریال و ظرفیت اشتغالزایی برای ۹ هزار و ۴۶۰ نفر بوده ‌است.

مردم می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی اعم از گرانفروشی، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور، احتکار، عرضه خارج از شبکه و دیگر تخلفات صنفی را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403032901619

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha