نقش رسانه‌ها در معرفی صنایع‌دستی خوزستان بی‌بدیل است

مدیرکل میراث‌فرهنگی خوزستان در حاشیه کارگاه انتقال تجربه صنایع‌دستی و رسانه، بر نقش مهم رسانه‌ها در ترویج و توسعه صنایع‌دستی تأکید کرد.

به گزارش میراث آریا به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان: محمدحسین ارسطوزاده گفت: رسالت رسانه‌ها در معرفی جایگاه صنایع دستی از جمله تعریف جهانی و زنجیره ارزش صنایع دستی، معرفی صنایع دستی استان خوزستان، جایگاه صنایع دستی در صنعت هنر، انتخاب روستاها و شهرهای ملی و جهانی، معرفی فعالیت‌های پژوهش محور در صنایع دستی خوزستان و نقش صنایع دستی در توسعه روستاهای هدف گردشگری بسیار حائز اهمیت است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان به برگزاری تورهای رسانه‌ای از اماکن باستانی و گردشگری در ایام نوروز و معرفی رشته‌های صنایع دستی به عنوان اقدامات موثر و مثبت در این زمینه اشاره کرد.

او تأکید کرد: روابط عمومی و رسانه به عنوان دو کانون مهم از نظام ارتباطی و اطلاع رسانی، نقش تعیین کننده‌ای در افزایش آگاهی های عمومی جامعه و فرهنگ سازی ایفا می‌کنند.

ارسطوزاده با اشاره به در هفته گرامیداشت صنایع دستی بیان کرد: نقش رسانه‌ها در معرفی و شناساندن صنایع دستی به جامعه بسیار اهمیت دارد فلذا رسانه‌ها در این زمینه نقش فعال‌تری داشته باشند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان اظهار کرد: صنایع دستی در زمُرهِ مشاغل خانگی قرار دارد و رسانه باید نقش ویژه‌ای در معرفی آنها به جامعه داشته باشد تا هم به اقتصاد خانواده‌ها کمک و هم حافظ و نگهدارنده هویت اصیل و غنی ما باشد.

در بخش پایانی این رویداد، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان از خبرنگاران جوان استان تجلیل کرد. این خبرنگاران در نوروز 1403 با تهیه و انتشار گزارش‌های خبری و تصویری در پوشش فعالیت‌های ستاد اجرایی خدمات سفر استان خوزستان نقش مؤثری ایفا کرده بودند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403033001667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha