بازدید مدیرکل میراث‌فرهنگی خراسان جنوبی از دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی از غرفه‌های استان در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی بازدید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، هادی شاه‌وردی روز چهارشنبه ۳۰ خردادماه ۱۴۰۳ ضمن حضور در افتتاحیه دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی، به هنرمندان و صنعتگران خراسان جنوبی که در این نمایشگاه حضور داشتند، خداقوت گفت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی گفت: هنرمندان و صنعتگران استان با پوشش ۳ غرفه در رشته‌های  تراش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، نساجی سنتی و سفال و سرامیک در دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی حضور دارند.

او افزود: این نمایشگاه شامل۱۶۰ غرفه، سیاه‌ چادر عشایر و اوبه ترکمن است که هنرمندان و صنعتگران از ۳۱ استان مختلف کشور محصولات خود را به نمایش گذاشته‌اند.

شاه‌وردی گفت: دست‌بافت‌های داری، معرق‌کاری، البسه محلی، سوزن‌دوزی، چرم، میناکاری، پوستین ‌دوزی، تراش سنگ‌های قیمتی و... از جمله صنایع‌دستی به نمایش گذاشته شده در این نمایشگاه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی اضافه کرد: دهمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی خراسان شمالی در شهر بجنورد و در محل تفرجگاه بش قارداش راه‌اندازی شده است و از تاریخ ۳۰ خردادماه تا سوم تیرماه ماه سال جاری پذیرای علاقمندان خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403033101700

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha