اهدای داوطلبانه ۴۲ قطعه شی تاریخی به پایگاه حفاظتی قلعه‌گنج

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان از اهدا ۴۲ قطعه شی تاریخی و فرهنگی توسط میراث‌بانان افتخاری به پایگاه حفاظتی شهرستان قلعه‌گنج خبر داد.

به گزارش میراث آریا، مسلم ایرانمنش در خصوص اهدای اشیا تاریخی به پایگاه حفاظتی شهرستان قلعه‌گنج گفت: در پی فرهنگ‌سازی در جوامع بومی و محلی و جلب مشارکت‌های اجتماعی ۴۲ قطعه شی تاریخی و فرهنگی توسط پنج نفر از میراث‌بانان افتخاری این شهرستان به پایگاه یگان حفاظت اهدا شد.

سرپرست یگان حفاظت میراث‌فرهنگی کرمان افزود: این اشیا ۳۲ قطعه شی سفالی شامل کوزه، انواع ظروف آب‌خوری، پیاله، جام پایه‌دار، ظروف لوله‌دار و دسته‌دار که برابر نظر کارشناسان اداره کل مربوط به هزاره سوم پیش از میلاد مسیح بوده و ۱۰ قطعه اشیا فلزی به شکل حلقه‌های فلزی، سرپیکان، ملاقه و صفحات فلزی مربوط به دوره پیش از تاریخ است.

او اظهار کرد: در کنار پایش منظم محوطه‌های تاریخی توسط نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، فرهنگ‌سازی در جوامع محلی و شناساندن اهمیت مواریث تاریخی و فرهنگی در تعالی روزافزون ایران عزیز تاثیر و کمک بسزایی در سالیان اخیر در راستای حفاظت و حراست از محوطه‌های تاریخی استان کرمان داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040200031

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha