بررسی یکتاپرستی در ولایت یزد در پانزدهمین جلسه از «سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم»

به میمنت دهه امامت و ولایت و به دعوت اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، کمیته تخصصی گردشگری تاریخی فرهنگی پانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم, با موضوع «یکتاپرستی در ولایت یزد» را برگزار کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، پانزدهمین جلسه از سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم، با موضوع «یکتاپرستی در ولایت یزد» در تاریخ ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ در سالن اجتماعات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد برگزار شد.

در حضور مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و معاون گردشگری استان یزد و نیز جمعی از راهنمایان گردشگری، دانشجویان و پژوهشگران عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی، مرتضی وزیری، از پژوهشگران و مجموعه‌داران توانمند تاریخ و فرهنگ یزد در قالب عکس و نسخ خطی، از سابقه طولانی همزیستی مسالمت‌آمیز آحاد جامعه در ایام دیرین در دیار یزد سخنرانی کرد.

در عرصه‌های متعدد فرهنگی، مذهبی، آیینی، پزشکی و آموزشی، اقوام مختلف با آموزه‌های دینی گوناگون ولی هم‌ریشه، درصدد پویایی و توسعه این شهر کهن به یاری یکدیگر شتافتند تا این هم‌افزایی امروز یکی از ارکان ثبت جهانی یزد عزیز باشد.

این جمع فرهیخته در ادامه از آرامستان قدیمی جوی هرهر بازدید کردند.

در این بازدید سید محمد رستگاری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی یزد از اقدامات اداره‌کل، در بازسازی و احیای بناها و مقبره‌های قدیمی این آرامستان در کنار اقدامات سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری یزد مطالبی ارائه کرد.

در ادامه عاطفه خانم عالم رجبی از محققان و پژوهشگران آرامستان جوی هرهر، با معرفی مقبره عالمان، بزرگان و افراد تأثیرگذار استان یزد، که در این آرامستان دفن شده‌اند ولی نام آن‌ها بر پیشانی این شهر تا همیشه خواهد درخشید، حاضران را با این گنجینه‌های ناملموس شهر یزد آشنا کرد.

این نشست در سه کارگاه با موضوع رجال، معماری و سنت‌ها ادامه خواهد داشت.

بررسی یکتاپرستی در ولایت یزد در پانزدهمین جلسه از «سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم»

بررسی یکتاپرستی در ولایت یزد در پانزدهمین جلسه از «سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم»

انتهای پیام/

کد خبر 1403040200033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha