طرح جامع گردشگری در مازندران باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که طرح جامع گردشگری باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود، افزود: خانه‌های تاریخی و مساجد کنار دریا باید در مقاصد سفر و یا تورهای بازدید گردشگران سواحل قرار گیرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، یوسف نوری دوشنبه چهارم تیر ۱۴۰۳ در جلسه با بخش خصوصی فعال در حوزه گردشگری که در استانداری مازندران برگزار شد، اظهار کرد: حوزه گردشگری حوزه بسیار مهمی در مازندران است. گردشگری رویدادی است که باید در متن جامعه باشد چراکه می‌تواند در رویدادهایی مانند انتخابات و جلب مشارکت مردم تاثیرگذار باشد.

استاندار مازندران با اشاره به این مطلب که طرح جامع گردشگری باید به بسته‌های اجرایی تبدیل شود، افزود: خانه‌های تاریخی و مساجد کنار دریا باید در مقاصد سفر و یا تورهای بازدید گردشگران سواحل قرار گیرد.

او یادآور شد: گردشگری نیازمند سیاست‌گذاری است و باید با برنامه‌ریزی به جلو حرکت کند به عنوان مثال سرمایه‌گذاری بیش از ۵هزار ملیارد تومان به صورت یک زنجیره و براساس معماری منطقه باید به‌عنوان سه شرط برای سرمایه‌گذاری در مازندران تعریف شود.

نوری با بیان این مطلب که بسته‌کاری در گردشگری باید تعریف شود و بعد شرایط سرمایه‌گذاری تدوین شود، تصریح کرد: مردم از دریا به جلگه به جنگل و کوهستان هدایت شدند به طوری که اکنون ارتفاعات دوهزار و سه هزار طالب دارد، این روندها باید هدفمند و با برنامه‌ریزی طی شود.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: هر بنایی که در گردشگری ساخته می‌شود نه براساس معماری که براساس تمدن ما باشد و الزامات تمدنی ایرانی در آن رعایت شود.

او با بیان این مطلب که باید بر ورودی و خروجی شهرها نظارت شود، ادامه داد: من موافق روستای هدف گردشگری به معنای ایجاد خانه دوم در روستا و ایجاد بازارچه در درون روستا هستم چراکه روستاها باید بزرگ شود و درآمد داشته باشد 

نوری افزود: در زیست بوم جدید نیازمند تفکر جدید هستیم. پیشینه در فرهنگ و هنر تمدن است که باید احیا شود و گردشگران باید در سفر و گردش به این مکان متوجه پیشینه آن شوند.

استاندار مازندران یادآور شد: مازندران امن‌ترین استان‌ برای سرمایه‌گذاری است و سرمایه‌گذارن باید اهلیت داشته باشد و شاخص‌های تمدنی را رعایت کرده است و خدمات خوب ارائه کند. 

او با اشاره به این مطلب که گردشگری برای مردم بومی هزینه‌ساز شده و سبد خانوار را کوچک کرده است، گفت: من نگران این هستم که گردشگری مردم بومی را فقیر کند، چراکه رشد گردشگری باعث افزایش قیمت زمین و خوراک منطقه می‌شود و ترافیک و آلودگی محیطی ایجاد می‌شود. باید مدل‌های اقتصادی تعریف شود تا بیشترین سهم اقتصادی از ورود گردشگر نصیب مردم بومی منطقه شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040400193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha