آزادسازی ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: از آزادسازی ۱۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های این استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، آرش مصلح با بیان اینکه در مجموع ۵۷.۵ هکتار از بستر رودخانه‌های استان آزادسازی و در این راستا ۴۱ پرونده تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شد، اظهار کرد:  ۵۳۰ خطاریه در این راستا به سودجویان منابع ملی صادر شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تمامی اقدامات انجام شده در راستای حفظ و صیانت از حریم و بستر رودخانه‌ها با هماهنگی، تعامل و همکاری دستگاه قضایی بوده است.
او ادامه داد: در دو سال اخیر ۱۷ کیلومتر لایروبی و پاکسازی رودخانه‌ها و ۲۵.۸ نشانه گذاری حریم رودخانه‌های استان انجام شده است.
مصلح با بیان اینکه در دو سال اخیر یک هزار و ۲۷۰ کیلومتر مطالعات تعیین حد حریم و بستر رودخانه‌های استان را به سرانجام رساندیم، تصریح کرد: از این میزان ۶۰۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۱ و ۶۷۰ کیلومتر در سال ۱۴۰۲ بوده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تعداد پروژه‌های ساماندهی رودخانه در حال اجرا در استان را ۱۸ مورد در نقاط حادثه خیز عنوان و تصریح کرد:  نصب علائم هشدار دهنده شامل تابلو و استفاده از شابلون بر روی پل‌ها، آبگیرها، بندهای انحرافی و. حدود ۱۰۰ مورد بوده است.
او گفت: تمام هزینه‌های انجام شده از محل اعتبارات ملی متمرکز بوده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040700314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha