مشارکت بالای مردم در انتخابات در حل مشکلات کشور مؤثر است

امام‌ جمعه قم، با تأکید بر این که با مشارکت بالای ملت، دوستداران انقلاب اسلامی در سطح جهان به‌ ویژه محور مقاومت اسلامی خوشحال و معاندان و ضدانقلاب به انفعال و تناقض کشیده می‌شوند، گفت: انتخابات در ایران واقعی و رقابت جدی است.

به‌ گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قم در مصلای قدس، با اشاره به روز مُباهِله در هفته آینده، مباهله را روز مواجهه تمام کفر با تمام ایمان برشمرد و گفت: پیامبر اسلام(ص) پیامی به اسقف نجران دادند و آن‌ها را به اسلام دعوت کردند، اما او نپذیرفت و قرار شد، با پیامبر(ص) مباهله کند تا مشخص شود، چه کسی بر حق است و چه کسی مورد لعن و نفرین قرار می‌گیرد، از این‌رو پیامبر(ص) عزیزترین کسان خود را آوردند و وقتی اسقف نجران این را دید، عقب‌نشینی کرد.

امام جمعه قم، با بیان این که در هر زمانی ممکن است، تمام کفر در برابر تمام ایمان قرار گیرد، افزود: باید مراقب باشیم، از صف مؤمنان فاصله نگیریم و الا طعمه کافران خواهیم شد.

نماینده ولی فقیه در استان قم، با اشاره به ۸ تیر و انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با چهلمین روز شهادت شهدای خدمت تصریح کرد: ملت ایران همواره از حادثه‌ها، حماسه‌ها آفریده است و بر همین اساس هرگز به عقب بر نمی‌گردد.

او با بیان این که رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز عید غدیر خم، دو راهبرد پایه‌ای را در رابطه با انتخابات مورد تذکر قرار دادند، افزود: اول این که مشارکت مردم در انتخابات اولویت دارد و دوم انتخاب اصلح است که در مرزبندی با دشمنان ایران و اسلام و برای تحقق ایران قوی و سرافراز ضرورت دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، با بیان این که راهبرد مشارکت بالای مردم بر اساس اصولی استوار است، گفت: پاسداری از جمهوریت نظام و میزان پایداری به اسلامیت نظام ارزش‌هایی است که با مشارکت بالای مردم در انتخابات حاصل می‌شود، حضور ملت در صحنه و انتخاب رئیس‌جمهور با رأی بالا و تبعیت از خط ولایت در انتخاب اصلح تضمین‌کننده اسلامیت نظام است.

او ادامه داد: رهبر معظم انقلاب همچون امام خمینی(ره) رهبری حکیم و فرزانه بر حفظ رأی ملت به مثابه حق‌الناس تأکید ویژه داشتند و در این سال‌ها یکی از شاخصه‌های تدبیر حکیمانه ایشان امانتداری برای حفظ جمهوریت نظام و پاسداری از رأی ملت حتی در شرایط سخت است.

سعیدی اظهار کرد: در انتخابات اخیر مجلس شاهد بودیم که برخی از مردم به خاطر گله‌مندی از اوضاع اقتصادی در انتخابات شرکت نکردند؛ اما اکنون برای مشارکت فزاینده و ایجاد زمینه برای مشارکت افرادی که سلیقه دیگری در چارچوب نظام دارند و تقویت نظام، شورای نگهبان زمینه را برای حضور سلیقه‌های گوناگون در چارچوب نظام فراهم کرده و بهانه را برای عدم مشارکت افراد گله‌مند؛ ولی معتقد به نظام گرفته است.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: امیدوار هستیم، با مشارکت شما مردم هوشمند ایران، یک بار دیگر تودهنی محکمی به دشمنان ایران و انقلاب اسلامی و دنباله‌روهای آن‌ها و ضدانقلاب زده شود.

او با تأکید بر این که با مشارکت بالای ملت، دوستداران انقلاب اسلامی در سطح جهان به ویژه محور مقاومت اسلامی خوشحال و معاندان و ضدانقلاب به انفعال و تناقض کشیده می‌شوند، گفت: انتخابات در ایران واقعی و رقابت جدی است و تحریم این انتخابات سبب تقویت جریان معاند و ضدانقلاب می‌شود؛ بنابراین مشارکت مردم برای تأمین امنیت، اقتدار ملی، تقویت همبستگی اجتماعی و همدلی و هم افزایی برای حل مشکلات مردم مؤثر است.

سعیدی در تحلیل راهبرد دوم رهبر معظم انقلاب یعنی انتخاب اصلح بیان کرد: این که فرمودند، انتخاب اصلح ضرورت دارد، یعنی ریاست قوه مجریه از اهمیتی برخوردار است که باید در رأی دادن کسی را انتخاب کنیم که هم از مدیریت، تدبیر و تقوا برخوردار باشد و هم اعتقاد قلبی و عمیق به مبانی انقلاب داشته باشد و کارآمدی و توانمندی برای به فعلیت رساندن ظرفیت‌های کشور برخوردار باشد، بنابراین هر گونه کوتاهی و سستی از حضور و انتخاب اصلح پیامدهای بدی را برای کشور و مردم خواهد داشت.

انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری ایران امروز ۸ تیرماه برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040800368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha