بازدید مدیر عامل صندوق توسعه و احیا از بناهای تاریخی همدان

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا در جریان بیست و هشتمین سفر استانی خود به استان همدان، از بناهای تاریخی تحت اختیار این صندوق در همدان بازدید کرد.

به گزارش میراث آریا، شهاب طلایی مدیر عامل صندوق توسعه و احیا در جریان بیست و هشتمین سفر استانی خود به استان همدان، از بناهای تاریخی تحت اختیار این صندوق در همدان بازدید کرد.

طلایی و هیئت همراه در این بازدید از بناهای کاروانسرای تاج‌آباد، حمام ارامنه واقع در محوطه باستانی تپه هگمتانه، خانه تاریخی ضرابی، حمام تاریخی حاجی و دو بنای تاریخی دارای مالکیت خصوصی شامل یک خانه و یک حمام بازدید کرد.

مدیرعامل صندوق توسعه و احیا طی این بازدید در جریان آخرین وضعیت این بناهای تاریخی قرار گرفت و تصمیمات لازم برای احیای هر چه سریع‌تر این بناها را به همکاران صندوق ابلاغ کرد.

کاروانسرای تاج‌آباد از بناهای تاریخی تحت اختیار صندوق توسعه و احیاست که برای مرمت، به سرمایه‌گذار بخش خصوصی در مدت معین، واگذار شده و تاکنون ۸۰ درصد آن، مرمت شده است.

حمام ارامنه نیز از بناهای صندوق است که در محوطه باستانی تپه هگمتانه همدان قرار دارد و برای مرمت به سرمایه‌گذار سپرده شده است.

بنای دیگری که در جریان این سفر، بازدید شد، خانه تاریخی ضرابی بود که در بافت تاریخی شهر همدان و در نزدیکی آرمگاه بوعلی واقع در محدوده حریم ثبت جهانی شده، قرار دارد.

حمام تاریخی حاجی که در همدان با نام شاندیز حاجی شناخته می‌شود، از دیگر بناهای صندوق است که طی سالیان گذشته مرمت شده و امروز در حال بهره‌برداری توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی است.

خانه تاریخی احمدی نیز یک بنای ثبت ملی شده با مالکیت خصوصی است که در بافت تاریخی همدان قرار دارد و در جریان سفر مدیر عامل صندوق توسعه و احیا، مورد بازدید قرار گرفت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403040900375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha