فعالیت ۳ واحد فروشگاه با بیش از ۲۲۳ هنرمند صنایع‌دستی در ممقان/ شهر ملی ممقان‌دوزی ظرفیت کم‌نظیری برای توسعه دارد

معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت ۳ واحد فروشگاه با ۲۲۳ هنرمند حوزه صنایع‌دستی در شهرستان ممقان، شهر ملی ممقان دوزی را دارای ظرفیتی کم‌نظیر برای توسعه زیرساخت‌های صنایع‌دستی و به دنبال آن افزایش گردشگران ورودی به این شهرعنوان کرد.

به گزارش میراث آریا، فرشاد به‌آفرین با اشاره به فروشگاه‌ها و مراکز تولید آثار صنایع‌دستی ممقان گفت: در شهرستان ممقان سه واحد فروشگاه صنایع‌دستی در کنار کارگاه تولید خانگی ممقان به فروش تولیدات صنایع‌دستی منحصر به فرد این شهر مشغول هستند.

معاون صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: ممقان دوزی از هنرهای هنرهای بومی منطقه آذربایجان است که از شهرت جهانی خود عمدتاً توسط دختران و زنان شهر ممقان بعنوان یک شغل تولید پایدار تولید و به فروش می‌رسد.

او افزود: شایسته است تا برای توسعه شهر ملی ممقان‌دوزی، دستگاه‌های مختلف نظیر شهرداری، فرمانداری، بخشداری و مقامات محلی با هماهنگی و تعامل نهایت همکاری را  در مسیر بهره‌مندی از این فرصت برای توسعه و ایجاد فضاهای تولیدی صنایع‌دستی و تدارک جشنواره‌های مختلف برای معرفی هرچه بیشتر این هنر برای مردم منطقه و کشور داشته باشند.

به‌آفرین با اشاره به فعالیت تعداد کثیری از صنعتگران حوزه صنایع‌دستی در شهرستان ممقان اظهار کرد: تعداد هنرمندان شاغل در کارگاه‌های خانگی فعال این شهرستان بیش از ۲۲۳ نفر است. این آمار حاکی از آن است که صنایع‌دستی در شهر ملی ممقان دوزی در قالب فعالیت‌هایی عموماً انفرادی از پویایی قابل توجه و حائز اهمیتی برخوردار است.

معاون صنایع‌دستی آذربایجان شرقی با اشاره به اهمیت توسعه و معرفی صنایع‌دستی گفت: با انتخاب شهر ممقان به عنوان شهر ملی ممقان دوزی فرصتی کم‌نظیر در استان ایجاد شده است که می‌توان با معرفی و توسعه زیرساخت‌های موجود، ضمن کمک به گسترش صنایع‌دستی استان و رونق اقتصادی، از رونق گردشگری ایجاد شده در شهرستان ممقان نیز بهره جست.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041000467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha