تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ اراک نیازمند همکاری تمام نهادها در سطح ملی است

قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در بازدید از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ استان مرکزی گفت: تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ به عنوان موزه منطقه نیازمند همکاری تمام دستگاه‌ها و نهادها در سطح ملی است.

به‌گزارش میراث‌آریا، علی دارابی روز ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۳ در سفر یک روزه خود به استان مرکزی در بازدید از پروژه در حال ساخت موزه بزرگ اراک گفت: تکمیل  و راه‌اندازی موزه بزرگ در گرو همپوشانی و تعامل  تمامی نهادها و دستگاه ها در سطح ملی بوده و امید است طبق برنامه و پیشنهاد اعتباری این موضوع پیش برود و وارد مدار گردشگری منطقه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این موزه سال ۱۳۹۱ کلید خورده است، بیان کرد: اشیای با ارزش و قدیمی اراک در مکان‌های تغییر کاربری یافته بناهای تاریخی به طور پراکنده نگهداری می‌شود که شرایط موجود در این بناها، مناسب موزه داری نیست، با تکمیل و راه‌اندازی موزه بزرگ اراک تمامی اقلام، اشیا و آثار گذشتگان به این مکان منتقل و به صورت علمی و اصولی از آن ها نگهداری می‌شود.

او با بیان اینکه موزه بزرگ ‌اراک در بخش‌های مردم‌شناسی، باستان‌شناسی و فرهنگی پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: پروژه موزه بزرگ اراک تاکنون به پیشرفت ۵۰ درصدی رسیده است.

محمود مرادی نراقی در خصوص بازدید امروز از پروژه و روند ساخت عنوان کرد: تاسیسات داخلی موزه کار شده، روند کار و پیشرفت پروژه تاکنون مطلوب بوده است و در طول چند سال اخیر اعتبار درخواست شده تخصیص یافته و با تخصیص اعتبار مورد نیاز می توان کار را تسریع کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha