پروژه‌های گردشگری بهره‌مند از اراضی ملی در استان اردبیل ساماندهی می‌شود

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل از ساماندهی پروژه‌های بهره‌مند از اراضی ملی با فعالیت کمیته پایش استانی خبر داد.

به گزارش میراث آریا، نگار سریع‌الاطلاق گفت: ساماندهی و نظارت بر پروژه‌های گردشگری با تاکید بر پروژه‌هایی که از اراضی ملی استفاده می‌کنند در دستور کار وزارت میراث‌فرهنگی و به تبع آن اداره کل میراث‌فرهنگی استان قرار دارد و کمیته پایش استانی در این راستا فعالیت می‌کند. 

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: هدف این کمیته ساماندهی و نظارت بر فرآیند اجرای تاسیسات گردشگری از مرحله صدور موافقت اصولی یا موافقت‌نامه تاسیس تا مرحله صدور پروانه بهره‌برداری است.

او تاکید کرد: شناسایی، دسته‌بندی و ایجاد بانک اطلاعاتی از پروژه‌های گردشگری استان که از اراضی ملی استفاده کرده‌اند و در حال اجرا هستند و بررسی موانع موجود در مسیر اجرای پروژه‌ها از جمله اقدامات کمیته پایش است.

سریع‌الاطلاق با اشاره به لزوم حفاظت از اراضی ملی، ادامه داد: همچنین کمیته پایش پروژه‌هایی را که پیشرفت فیزیکی لازم را نداشته و دچار تعلل در اجرا هستند شناسایی کرده و به منظور خلع ید یا کاهش مساحت عرصه واگذار شده اراضی ملی به امور اراضی معرفی می‌کند.

معاون سرمایه‌گذاری اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: رویکرد اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی حمایت از پروژه‌ها به منظور اجرا و به نتیجه رسیدن آنهاست و تلاش می‌کنیم موانع موجود در مسیر سرمایه‌گذاران را برطرف کنیم اما درصورتی که تعلل یک پروژه اثبات شود حفاظت از اراضی ملی در اولویت قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha