اعلام آمادگی ۲ ایران‌شناس برجسته اروپایی برای حضور و مشارکت در جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس از اعلام آمادگی ۲ ایران‌شناس برجسته اروپایی برای مشارکت و حضور فعال در برگزاری جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز خبر داد.

به گزارش میراث آریا ، محمد ثابت اقلیدی گفت: امسال سومین دوره جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی به میزبانی فارس و به‌صورت بین‌المللی برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بابیان اینکه جشنواره  اواخر آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود، افزود: جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویدادهای فرهنگی در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که ارسال آثار از ۱۶ تیرماه آغاز می‌شود و برگزاری پیش نشست‌های تخصصی و ترویج جشنواره در قالب نشست‌ها همچنین شناسایی فرصت‌های همکاری بین‏‌المللی و تحقق این فرصت‌ها، آماده‌سازی مکان‌ها برای اجرای هنرهای نمایشی و آثار موسیقایی و برنامه‌های فرهنگی و... از جمله اقداماتی است که در حال حاضر انجام شده است.

ثابت اقلیدی در ادامه به حضور و مشارکت صاحب‌نظران، اساتید دانشگاهی، فعالان حوزه‌های مرتبط با میراث فرهنگی برای این جشنواره بین‌المللی اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۲ ایران‌شناس برجسته اروپایی برای حضور و مشارکت فعال برای این جشنواره اعلام حضور کردند.

 او اضافه کرد: پروفسور روسی ایزمئو، رئیس موسسه شرق‌شناسی و مطالعات مدیترانه ایتالیا و پروفسور پی یرفرانچسکو کالیری باستان‌شناس متخصص دوره هخامنشی از دانشگاه بولونیا ایتالیا برای شرکت و همکاری گسترده در برگزاری جشنواره چندرسانه‌ای میراث فرهنگی شیراز اعلام آمادگی کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس اظهار کرد: همکاری و مشارکت این ۲ ایران‌شناس اروپایی در حوزه‌های فیلم، عکس، رسانه و تولید محتوا خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041100487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha