ویژگی خانواده محوری صنایع‌دستی می‌تواند ساحت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تضمین کند/ ابلاغ تفاهم‌نامه به همه استان‌ها

معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: صنایع دستی با ویژگی خانواده محوری می تواند ساحت های اجتماعی سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی را تضمین کند.

به گزارش خبرنگار میراث آریا، در راستای حمایت و توانمندسازی خانواده ها، متقارن با روز خانواده، معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با معاونت نیروی انسانی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی تفاهم نامه همکاری امضا کرد.

ویژگی خانواده محوری صنایع‌دستی می‌تواند ساحت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تضمین کند/ ابلاغ تفاهم‌نامه به همه استان‌ها

«مریم جلالی» معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این مراسم گفت: ما همگی مدیون تلاش ها و مرارت های خانواده بزرگ فراجا برای حفظ امنیت هستیم و آموزش صنایع دستی می توان ادای دین برای توانمدسازی این خانواده ها باشد.

او ضمن قدردانی از نگاه کارشناسی و وسیع معاونت نیروی انسانی خانواده را بنیان استحکام هر اجتماع و ارتقای سلامت خانواده را وظیفه همه آحاد دانست و گفت: صنایع دستی با ویژگی خانواده محوری می تواند ساحت های اجتماعی سیاسی، فرهنگی و حتی اقتصادی را تضمین کند.

او در ادامه گفت: این تفاهم نامه که میان معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با معاونت نیروی انسانی فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی منعقد شده است به ۳۰ استان کشور ابلاغ شده است.

سرتیپ دوم پاسدار «ابراهیم کریمی» معاون نیروی انسانی فرماندهی کل انتظامی کشور نیز ضمن تشکر از معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: ما بنا داریم تا خانواده ها را به سمت توانمندسازی برده و امیدواریم با حمایت های معاونت صنایع دستی وزارت میراث فرهنگی این تفاهم نامه عملی شود و بتوانیم به اهدافمان نزدیک شویم.

اوجانی مدیرکل تجاری سازی معاونت صنایع دستی نیز در سخنانی گفت: یکی از مواردی که برای ما حائز اهمیت است، فراهم کردن مواد اولیه و تجهیزات برای رسیدن به اهدافی چون آموزش است و امیدواریم این همکاری به خوبی شکل بگیرد.

ویژگی خانواده محوری صنایع‌دستی می‌تواند ساحت‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی را تضمین کند/ ابلاغ تفاهم‌نامه به همه استان‌ها

محمدحسین عسگرپور مدیر کل دفتر حمایت از تولید معاونت صنایع دستی نیز گفت: ما در صنایع دستی هنردرمانی داریم و همانطور که می دانید حس خلق اثر امیدآفرین است و ورک شاپ های ما محل جذب گردشگر است. از سویی این جلسه ها می تواند در تحقق اهداف مشترک ما گام مهمی بردارد. نظارت، هدایت، تسهیلات وام برای خرید مواد اولیه، حمایت از تولید کننده ها و ... از اقداماتی است که برای این تفاهم نامه در نظر داریم.

بندهای مهم این تفاهم نامه شامل: توانمندسازی مهارتی خانواده نیروی انتظامی ج. ا.ا از طریق ارائه خدمات آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی با استفاده از ظرفیت های آموزشی طرفین، معرفی اساتید ومربیان به کارگاه های آموزشی صنایع دستی و هنرهای سنتی در کارگاه های تعیین شده از سوی فراجا و همکاری در تجهیز کارگاه های آموزشی بنا به امکانات موجود، نظارت و ارزشیابی دوره های آموزشی برگزار شده، ارائه استانداردهای آموزشی در زمینه فضا، ابزار، وسایل، مواد اولیه محتوای آموزشی دوره ها متناسب با نیاز جامعه هدف، اعطا گواهینامه پایان دوره آموزشی، در اولویت قرار دادن جامعه هدف آموزش دیده و فعال در حوزه صنایع دستی و هنرهای سنتی، همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه های سالانه مشترک با هدف معرفی تولیدات مشترک و ... است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041200573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha