تلاش برای ایجاد همگرایی به‌منظور افزایش اعتبارات مرمتی و گردشگری اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در نشست شورای گفت و گوی توسعه اقتصادی بخش‌های دولتی و خصوص اصفهان به پیگیری مجدانه این اداره‌کل برای افزایش اعتبارات مرمتی و گردشگری استان اصفهان تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز چهارشنبه ۱۳ تیرماه، نشست شورای گفت و گوی اقتصادی بخش دولتی و خصوصی استان اصفهان با حضور محسن کوشش تبار معاون امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزیر کشور در تالار نشست‌های اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در این نشست گفت: در سند آمایش سرزمین استان، محور توسعه و پیشران اقتصادی اصفهان گردشگری و شرکت‌های دانش‌بنیان عنوان‌ شده، به همین منظور امروز شاهدیم کمتر از یک درصد از بودجه‌های عمومی استان اصفهان به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تخصیص می‌یابد.

او ادامه داد: از اولین روزهای حضورم در اصفهان پیگیر همگرایی برای افزایش اعتبارات مرمتی و همچنین گردشگری استان بوده و معتقدم سهم حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از بودجه‌های استان باید حداقل به ۵ درصد افزایش یابد.

کرم‌زاده افزود: در طرحی که به وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارائه کرده‌ایم عنوان‌ شده در صورت افزایش فعالیت‌های بناهای تاریخی و موزه‌ها، با افزایش ۲۰ نفر نیرو به حوزه بناهای تاریخی می‌توان بیش از ۵۰۰ میلیون ریال به درآمدهای این اداره‌کل اضافه کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041300624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha