شهر زردآلوهای طلایی در انتظار برگزاری جشنواره

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان گفت: این شهرستان قطب تولید زردآلو در استان است و نیازمند برگزاری جشنواره‌هایی است که علاوه بر معرفی منطقه زمینه‌های توسعه اقتصادی منطقه را فراهم کند.  

به گزارش میراث آریا، نجفعلی عزیزی روز یکشنبه ۱۷ تیرماه ۱۴۰۳، در رابطه با برگزاری جشنواره زردآلو بیان کرد: برگزاری جشنواره‌ها علی‌رغم اینکه نیازمند تلاش‌های فراوانی است اما برگزاری آن‌ها امتیاز مثبت و ثمرات خوبی را برای منطقه به دنبال خواهد داشت.  

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ماهنشان با بیان اینکه این شهرستان بیشترین تولید محصول زردآلو را در استان زنجان دارد گفت: برگزاری این جشنواره زردآلو از زمینه‌های خوب برای معرفی منطقه است. در شهرستان ماهنشان سال ۱۴۰۰ گام‌های مثبتی در جهت برگزاری این جشنواره انجام شده و جشنواره با حضور و استقبال مردم برگزار شد.  

عزیزی یادآور شد: محصول زردآلوی شهرستان بیشتر در میان شهرستان‌های همجوار و مناطقی که زردآلو تولیدی به آن‌ها صادر می‌شود شناخته می‌شود. اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان ماهنشان آماده است با همکاری سایر نهادها این جشنواره را احیا کند.  

احیای ظرفیت‌های منطقه با برگزاری جشنواره‌ها

مهدی حسینی گفت: جشنواره‌ها به دلایل مختلفی در شهرها و روستاها برگزار می‌شوند، که این برگزاری نوعی سرمایه‌گذاری است که اگر به خوبی اجرا شوند می‌تواند منجر به ایجاد یک برند منحصر به منطقه شود.  

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌ها نرخ گردشگری و مشارکت اجتماعی منطقه را افزایش می‌دهند گفت: وجود چنین برنامه‌هایی سبب افزایش درآمد مردم و رونق اقتصاد نیز می‌شود و در نتیجه افزایش سرمایه‌گذاری می‌شود.  

او عنوان کرد: وجود همه عوامل یاد شده سبب احیا و افزایش ظرفیت‌های هر چه بیشتر منطقه می‌شود.  

حسینی با تاکید بر اینکه وجود جشنواره‌های مختلف فرصت خوبی برای ماهنشان است ادامه داد: برگزاری این جشنواره‌ها منجر به برندسازی نیز می‌شود.  

معاون جهاد کشاورزی ماهنشان مطرح کرد: در طول سال‌های اخیر یک بار جشنواره زردآلو برگزار شد ولی برای رسیدن به نتایج مطلوب‌تر برنامه‌ریزی‌های بهتری لازم است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041700791
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha