اولین جلسه مدرسه تابستانه موزه فرهنگ و تاریخ در زنجان برگزار شد

رئیس اداره نظارت و خدمات گردشگری استان زنجان گفت: اولین جلسه مدرسه تابستانه موزه فرهنگ و تاریخ در دبیرستان ماندگار شریعتی زنجان برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، ابوالفضل اجلی اظهار کرد: اولین جلسه مدرسه تابستانه موزه فرهنگ و تاریخ در زنجان درباره حوزه گردشگری استان زنجان بود که با هدف ارتقای توانمندی دانش آموزان دوره متوسطه دخترانه علاقمند در دبیرستان ماندگار شریعتی برگزار شد و به سوالات تخصصی دانش آموزان پاسخ داده شد. 

رئیس اداره نظارت و خدمات گردشگری استان زنجان افزود: مدرسه تابستانه موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان با تمرکز بر در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ۱۸ تیرماه تا ۲۰ شهریورماه برای دانش آموزان برگزار خواهد شد. 

او ادامه داد: فعالیت مدرسه تابستانه موزه فرهنگ و تاریخ آموزش و پرورش استان زنجان یک فرآیند مشخص و تعریف‌شده دارد و این دوره‌ها برای افزایش مهارت آموزی و آگاهی دانش آموزان در فصل تابستان برگزار می‌شود. 

اجلی بیان کرد: مدرسه تابستانه می‌تواند تجربه بی‌نظیری از تفریح و سرگرمی برای دانش‌آموزان خلق کند و  فعالیت‌های کلاسی خلاقانه، فرصت ایده‌آلی برای اجتماعی‌ترشدن آن‌ها به‌شمار می‌رود. زیرا فرصت تعامل با دانش‌آموزانی با ذهن‌های درخشان را فراهم می‌کند. 

او تصریح کرد: دانش آموزان شرکت کننده در مدرسه تابستانه، گواهی مهارت دریافت خواهند کرد. 

دبیرستان شریعتی زنجان، تنها یکی از چندین جاذبه تاریخی و ارزشمند موجود در این استان است که در محله‌ای قدیمی به نام «یوخاری باشی» (محله بالا) قرار دارد. این مدرسه که قدمتی نزدیک به ۹۰ سال دارد، در سال ۱۳۱۳ و همزمان با دوره پهلوی نخست ساخته شده و در سال ۱۳۶۷ به ثبت میراث فرهنگی استان زنجان رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403041800861

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha