گردشگری اصفهان باید با استانداردهای جهانی منطبق شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان بر لزوم تطبیق گردشگری اصفهان با استانداردهای جهانی تأکید کرد.

به‌گزارش میراث‌آریا، چهارمین نشست کمیسیون گردشگری و صنایع‌دستی و فرش اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی اصفهان امروز چهارشنبه ۲۰ تیرماه با حضور امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، امیر کشانی رئیس اتاق بازرگانی و همچنین جمعی از مدیران اداره‌کل و اعضا کمیسیون برگزار شد.

در این نشست امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان گفت: یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های شناخت صنعت گردشگری این است که ما در گردشگری همیشه با واقعیت مواجه هستیم، لذا فعالان گردشگری همیشه و در همه حال باید واقع‌گرا باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: معتقدم مهم‌ترین وظیفه اتاق بازرگانی به‌عنوان شورای بخش خصوص این است که همواره مطالبه‌گر دولت باشد، اما متأسفانه می‌بینیم که بخش خصوصی در حوزه گردشگری در اصفهان آن‌طور که شایسته و بایسته است چابک عمل نمی‌کند، لذا معتقدم با مطالبه‌گری صحیح گردشگری اصفهان باید با استانداردهای جهانی خود را تطبیق دهیم.

او افزود: امروز به همه ما واجب است که بیندیشیم که چگونه می‌توان زیرساخت‌های گردشگری را در اصفهان توسعه داد، لذا در اولین روزهای حضورم در اصفهان دریافتم که یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی توسعه گردشگری اصفهان، عدم تعریف رویداد در سطوح منطقه‌ای، ملی و حتی بین‌المللی است.

کرم‌زاده تصریح کرد: امروز بیش از هر زمان دیگر نیازمند آسیب‌شناسی جدی گردشگری اصفهان در دو حوزه دولتی و خصوصی هستیم، با این وصف معتقدم طرح‌های پژوهشی در این زمینه می‌تواند راه گشا باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان تأکید کرد: خوشبختانه سند برنامه هفتم توسعه کشور ۲۵ روز است که ابلاغ‌ شده و ما برای اولین بار شاهدیم که در یک برنامه در حد ملی به‌صورت مستقیم به سه حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی پرداخته ‌شده، لذا امیدوارم فعالان گردشگری، صنایع‌دستی و میراث‌فرهنگی باید بامطالعه جزءبه‌جزء این برنامه، آن را الگوی خود برای آینده گردشگری قرار دهند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042000995

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha