برگزاری هفدهمین نشست «چقدر یزد را می‌شناسیم» با عنوان «یکتاپرستی در ولایت یزد»

به مناسبت فرا رسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) کمیته تخصصی گردشگری تاریخی فرهنگی یزد، به دعوت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان یزد، هفدهمین جلسه از سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم, با موضوع «یکتاپرستی در ولایت یزد» را برگزار می‌کند.

به‌گزارش میراث‌آریا، هفدهمین جلسه از سلسله نشست‌های چقدر یزد را می‌شناسیم، با موضوع «یکتاپرستی در ولایت یزد» در تاریخ ۲۴ تیرماه ۱۴۰۳ در بخش رویداد سوم با عنوان سنت‌ها و باهدف آشنایی با مراسم عزاداری روستای رکن‌آباد میبد برگزار می‌شود.

بازدید از نمایشگاه یادها و یادگارها، تعزیه‌خوانی، جغجغه زنی، سنگ زنی، کوریدور موکب‌های نذری و اطعام حسینی از دیگر برنامه‌های این رویداد است.

نشست یکتاپرستی در ولایت یزد دارای سه بخش بوده که دو بخش اول آن با موضوع رجال در دهه ولایت و امامت و دومین بخش هم‌زمان با سالروز ثبت جهانی یزد با رویکرد بررسی گوناگونی معماری و سنت‌ها در یزد، برگزار شده است.

رکن‌آباد از روستاهای کهن شهر میبد است که هرچند بافت سنتی آن گزندهای فراوانی دیده، اما از بافت های زنده و پررونق قدیمی است. مسجدجامع رکن‌آباد، قلعه وزیر و بقعه حافظ جمال از بناهای شاخص این روستا به شمار می‌آید.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042301122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha