فرهنگ‌سازی، راه جلب مشارکت مردم برای مرمت آثار تاریخی استان سمنان است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان گفت: برای جلب مشارکت مردم در انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان سمنان، فرهنگ‌سازی شود.

به گزارش میراث آریا، محمد حمیدی در آیین افتتاح انجمن خیرین میراث فرهنگی استان سمنان، روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه ۱۴۰۲ گفت: استان سمنان با داشتن بناهای تاریخی و فرهنگی متعدد، جایگاه خاصی در عرصه میراثی دارد در زمینه مرمت، احیا و نگهداری از این سرمایه‌های ارزشمند رسالتی سنگین دارد که تنها با اتکا به منابع دولتی ممکن نیست و بهره‌مندی از ظرفیت و توان سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و به‌ویژه خیرین برای جلب مشارکت از راهکارهایی است که بسیار مؤثر است و این امر تنها بافرهنگ سازی محقق می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری سمنان افزود: باید این فرهنگ خوب را به جامعه انتقال داده و کمک کنیم تا با اعتمادسازی و شفافیت در میان اقشار مختلف مردم، آگاهی لازم در خصوص رسالت انجمن مردمی خیرین میراث‌فرهنگی در استان سمنان ایجاد شود.

او تصریح کرد: برخی از شرکت‌ها و واحدهای تولیدی و صنعتی از محل مسئولیت اجتماعی خود می‌توانند به حوزه میراث‌فرهنگی کمک کنند و از این امر می‌توانیم در مرمت، بازسازی، احیای اماکن، بناهای تاریخی، موزه‌ها و میراث‌های ملموس و ناملموس استفاده کنیم.

حمیدی گفت: انجمن میراث‌فرهنگی در استان سمنان می‌تواند به تفکیک شهرستان‌ها، مشارکت خیرین را جمع‌آوری کند و به مرمت بناهای تاریخی همان شهرستان بپردازد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403042801400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha