برگزاری مرحله اول بازدید اعضای کمیته صیانت از بافت و آثار تاریخی اصفهان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان از اجرای مرحله اول بازدید اعضای کمیته صیانت از بافت و آثار تاریخی اصفهان خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، امروز ۲ مردادماه، پس از تشکیل کمیته صیانت از بافت و آثار تاریخی اصفهان، امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، رسول بخشی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، روح‌الله ابوطالبی شهردار منطقه ۳ و جمعی از مدیران اداره‌کل و شهرداری منطقه ۳ از محور تاریخی هارونیه اصفهان بازدید کردند.

امیر کرم‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان در حاشیه این بازدید گفت: محور تاریخی هارونیه اصفهان یکی از محورهای باستانی اصفهان است که حیات فرهنگی و تمدنی مردم اصفهان در این محور از دوران پیش از اسلامی آغاز و سپس در دوران اسلامی، بخشی از تمدن جهانی اصفهان با محوریت شهر تاریخی اصفهان در این محور شکل‌گرفته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان ادامه داد: بازدید از امام‌زاده تاریخی هارون ولایت، مسجد تاریخی علی، کاروانسراها و سراهای تاریخی، بخشی از بازار عظیم و تاریخی اصفهان و همچنین محلات پیرامون مسجد علی(ع) مورد بازدید قرار گرفت.

او افزود: در این بازدیدها مقرر شد تا با جلب همکاری نهادهای ذی‌ربط همچون اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، شهرداری و اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، آثار تاریخی عام‌المنفعه موردحفاظت قرار گیرد.

کرم‌زاده تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از خانه‌های تاریخی این محور یا خالی از سکنه است و یا اینکه اتباع بیگانه در آن‌ها مستقر هستند، به‌منظور تعیین تکلیف این خانه‌ها مقرر شد تا امور حقوقی اداره‌کل میراث‌فرهنگی و شهرداری اصفهان نسبت به ارائه اظهارنامه حقوقی به‌منظور شناسایی مالکان و سپس تعیین تکلیف این خانه‌ها از طریق مراجع قضائی باهدف حفاظت و همچنین بهبود حیات اجتماعی مردم منطقه اقدام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050200047

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha