برگزاری جلسات مشارکت اجتماعی پایگاه حفاظتی میراث فرهنگی گیلان با بهره‌برداران معادن

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان از برگزاری جلسات مشارکت اجتماعی پایگاه حفاظتی میراث‌فرهنگی گیلان با بهره‌برداران معادن استان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، سرهنگ محمد علی‌پور شنبه ۶ مرداد ۱۴۰۳ با اعلام این خبر گفت: در راستای جلب مشارکت اجتماعی از طریق ارتباط با معادن، پایگاه حفاظتی شهرستان تالش و سیاهکل پس از انجام هماهنگی لازم با مدیران عامل معادن موجود در شهرستان، جلساتی تعاملی با هدف صیانت از آثار تاریخی حوزه استحفاظی شهرستان، در محل پایگاه برگزار کرد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان گیلان افزود: در این جلسه که با حضور نماینده معدن‌داران و تعدادی از مدیران عامل معادن شهرستان برگزار شد، درباره حفظ آثار تاریخی فرهنگی و ابلاغ قوانین و مقررات جاری و پیشگیرانه از برخی جرایم به ویژه تپه‌ها و اماکن باستانی صحبت و بر صیانت از آثار تاریخی تأکید شد.

او افزود: در این جلسه مقرر شد صاحب معدن یا نماینده و سایر افراد فعال در معدن هرگونه آثار فرهنگی و تاریخی که در حین کار مشاهده می‌کنند را به اداره میراث‌فرهنگی شهرستان تالش اطلاع دهند.
سرهنگ علی‌پور تصریح کرد: همچنین مقرر شد مشخصات افرادی که مسئولیت خاکبرداری را برعهده دارند به اداره میراث فرهنگی شهرستان اعلام شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403050600209

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha