تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان صنایع‌دستی کردستان تشکیل می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: در راستای فراهم‌سازی بستر مناسب برای تأمین مواد اولیه مورد نیاز و فروش محصولات صنعتگران، تعاونی تامین نیاز تولیدکنندگان صنایع‌دستی استان تشکیل می شود.

به گزارش‌ میراث‌آریا، منصور مهرزاد در این‌باره اظهار کرد: نشست شاغلین صنایع‌دستی استان برای ایجاد تعاونی تأمین نیاز در حوزه‌های تخصصی صنایع‌دستی ازجمله رشته‌های چرم و محصولات چرمی و رشته گلیم‌بافی با حضور بیش از ۱۰۰ نفر از صنعتگران این حوزه‌ها در حل سالن جلسات این اداره برگزار شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان با اشاره به اهداف این اداره کل در حمایت از تشکیل تعاونی‌ها و همکاری‌های مرتبط با اداره تعاون، کار و امور اجتماعی استان عنوان کرد: علاوه بر هماهنگی در ثبت و تشکیل ۵ تعداد تعاونی تخصصی صنایع‌دستی در مدت بیش از ۶ ماه  با در رشته­های مختلف صنایع‌دستی استان، ایجاد تعاونی‌های تخصصی صنایع‌دستی بیشتر در دست اقدام است.

او یادآور شد: تعاونی‌های تأمین نیاز ایجادشده و در دست اقدم در رشته‌های خراطی، گلیم‌بافی، البسه محلی، رودوزی‌های الحاقی، نازک‌کاری، چرم و محصولات چرمی دست‌دوز و کلاش‌بافان بوده است و بیشتر اعضای این تعاونی‌ها را بانوان هنرمند و توانای صنایع‌دستی تشکیل می‌دهند.

مهرزاد بیان کرد: با تشکیل و شروع به فعالیت این تعاونی‌ها در استان برای بیش از ۳۰۰ نفر از صنعتگران کردستان به‌صورت مستقیم شغل ایجادشده یا تثبیت اشتغال خواهند داشت.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052501350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha