استقبال کم‌نظیر از ورکشاپ صنایع‌دستی فارس در خانه شهید جمهور شیراز

نخستین کارگاه آموزشی (ورکشاپ) صنایع دستی فارس در خانه صنایع‌دستی شهید جمهور (خانه تاریخی صالحی) در بافت تاریخی شیراز با استقبال کم‌نظیر بازدیدکنندگان و علاقه‌مندان به هنرهای سنتی استان فارس همراه شد.

 به گزارش میراث آریا، عصر پنج‌شنبه ۲۵ مردادماه ۱۴۰۳ نخستین ورکشاپ تخصصی صنایع‌دستی در خانه «شهید جمهور» از سلسله پیش رویدادهای آموزشی سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز برگزار شد.

این رویداد با محوریت آموزش هنرهای سنتی و صنایع‌دستی فارس به عموم علاقه‌مندان و در هفت رشته تخصصی صنایع‌دستی شامل منبت، معرق، خاتم، قلم‌زنی، خراطی، نگارگری و پیکرتراشی برگزار شد و مورد توجه و استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفت.

در این رویداد آموزشی بازدیدکنندگان عموماً هنرجویان و دانشجویان رشته‌های مرتبط با صنایع‌دستی و جوانان علاقه‌مند به هنرهای سنتی فارس بودند و از نزدیک با نحوه ساخت و تولید صنایع‌دستی این استان آشنا شدند.

در خانه صنایع‌دستی شهید جمهور هفت رشته تخصصی صنایع‌دستی فعال است و اساتید و هنرمندان مطرح استان در این خانه به آموزش و تولید محصولات دست‌ساز خود می‌پردازند.

علاقه‌مندان به صنایع‌دستی می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب با حضور در این خانه تاریخی از نزدیک با نحوه تولید محصولات صنایع‌دستی و هنرمندی اساتید برجسته هنرهای سنتی استان آشنا شوند.

خانه صنایع‌دستی «شهید جمهور» در شیراز هم‌زمان با روز جهانی صنایع‌دستی با حضور معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور در بافت تاریخی شیراز افتتاح شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403052501400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha