توسعه خانه‌موزه‌های شهدا در دستور کار مدیریت شهری قم

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم، با بیان این که توسعه خانه‌موزه‌های شهدا در دستور کار مدیریت شهری قرار دارد، گفت: با تکمیل پنج خانه‌موزه جدید تعداد خانه‌موزه‌های ایجاد شده به شش خانه‌موزه خواهد رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا، سید محمد موسوی‌منش با اشاره به ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: فرهنگ ایثار و شهادت، به عنوان یک فرهنگ متعالی است که شناساندن، ترویج و تقویت ارزش‌های آن برای جامعه و به ویژه نسل‌های کنونی یکی از مهم‌ترین و اساس‌ترین وظیفه نهادهاست و در مدیریت شهری نیز برنامه‌های مدونی برای آن در حال اجراست.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم افزود: ساخت و بهسازی خانه‌موزه‌های شهدا به عنوان یکی از کانون‌های فرهنگی و اصلی شهروندان و فعالان فرهنگی این حوزه در چند سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است.

او به همکاری همه حوزه‌های مدیریت شهری در راه‌اندازی این خانه‌موزه‌ها گفت: حوزه تملکات، مالی، مدیران مناطق، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و اداره‌کل ارتباطات و سایر حوزه‌های مرتبط در ایجاد و راه‌اندازی این خانه‌موزه‌ها همکاری کامل دارند.

موسوی‌منش با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی در خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین گفت: در حال حاضر به فرا خور مناسبت‌های گوناگون فعالیت‌های فرهنگی درخانه‌موزه شهیدان زین‌الدین اجرا می‌شود و با تکمیل و بهسازی پنج خانه‌موزه شهیدان فخری‌زاده، شفیعی، گایینی، کلهری و توکلی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این اماکن فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

خانه‌موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در سال ۱۴۰۰ افتتاح شد، این خانه‌موزه در شهر قم، خیابان شهدا (صفاییه)، کوچه ۳۰ و مزار این شهیدان بزرگوار در گلزار شهدای علی ابن جعفر(ع) این شهر قرار دارد. خانه‌موزه شهیدان زین‌الدین، نخستین طرح در اجرای خانه‌موزه‌ها در شهر قم است.  

انتهای پیام/

کد خبر 1403052701465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha