کلاله، رتبه نخست بوم‌گردی ‌و مزارع گردشگری در گلستان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله در شرق استان گلستان گفت: این شهرستان با داشتن شرایط جغرافیایی مناسب برای نمایش زندگی در طبیعت، رتبه نخست وجود واحدهای بوم‌گردی و مزارع گردشگری استان گلستان را در اختیار دارد.

به‌گزارش میراث‌آریا، محمدعلی سرگزی روز سه‌شنبه ۳۰ مردادماه ۱۴۰۳ در بازدید از اقامتگاه‌های بوم‌گردی شهرستان، گفت: ۴۱ واحد بوم‌گردی و هشت مزرعه گردشگری در کلاله فعال است و ۲۰ متقاضی هم با دریافت موافقت اصولی در حال ساخت اقامتگاه بوم‌گردی جدید هستند.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله افزود: گردشگران در سفر به کلاله علاقه زیادی به حضور در طبیعت و لمس زندگی روستایی دارد لذا برای فراهم کردن شرایط اسکان بهتر آنان، علاوه بر فعال بودن مراکز اقامت شهری، ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی از سال ۱۳۹۵ مورد حمایت قرار گرفت.

او خاطرنشان کرد: گردشگران و مسافران در صورت حضور در این شهرستان می‌توانند علاوه بر واحدهای بوم‌گردی و مزارع گردشگری در ۱۸ خانه مسافر و ۳۰ زائرسرا مستقر شوند.

سرگزی تصریح کرد: گلستان باوجود برخورداری از مزیت‌های نسبی در حوزه گردشگری همچون روستاهای واقع در دل کوه‌ها، جنگل‌ها و دشت‌های سرسبز در کنار سکونت حدود ۲۰ قومیت با آداب‌ورسوم، پوشش و غذاهای متنوع در حوزه بوم‌گردی از مناطق منحصربه‌فرد ایران محسوب می‌شود و تاکنون با حمایت‌های صورت ۲۰۱ واحد اقامتی بوم‌گردی به‌طور عمده در روستاهای این استان فعال‌شده که سهم کلاله با ۱۱۵ روستا ۴۱ واحد بوم‌گردی است.

او همچنین با اشاره به پروژه‌های آماده بهره‌برداری در این شهرستان، یادآور شد: مجتمع خدمات رفاهی منطقه گردشگری آق‌سو بااعتبار ۲۰ میلیارد ریال و ۹ چشمه سرویس بهداشتی منطقه نمونه گردشگری خالد نبی هم با ۱۷ میلیارد ریال اعتبار هفته دولت افتتاح می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۹۰۰ هزار مسافر و گردشگر از جاذبه‌های طبیعی، فرهنگی، تاریخی، صنایع‌دستی و مذهبی کلاله دیدن کردند که بیشترین آن مربوط به بازدید از ظرفیت‌های گردشگری خالد نبی، جنگل آق‌سو و چشمه و جنگل زاو و دیوار بزرگ گرگان می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403053101781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha