بادامستان‌های چهارمحال و بختیاری ظرفیت گردشگری کشاورزی مطلوبی در این استان است

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: بادامستان‌های استان یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری کشاورزی در این استان به‌شمار می‌رود.

به‌گزارش میراث‌آریا، هادی قاسمی نافچی روز یکشنبه ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ در نشست بررسی طرح‌های گردشگری چهارمحال و بختیاری تأکید کرد: هم‌اکنون ۲۰هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی این استان زیر کشت بادام قرار دارد که از این سطح ۱۸هزار و ۵۰۰ هکتار بارور و دو هزار هکتار نهالستان است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به برداشت سالانه ۳۰هزار تن بادام از بادامستان‌های استان افزود: فصل برداشت بادام یکی از بهترین زمان‌ها برای جذب گردشگران و حضور آنان در باغات به‌شمار می‌رود.

او توسعه گردشگری کشاورزی را از مهم‌ترین برنامه‌های اولویت‌دار اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری اعلام و تصریح کرد: در این راستا همکاری دستگاه‌های اجرایی متولی دیگر مانند جهاد کشاورزی ضروری است.

قاسمی نافچی یادآور شد: بخش خصوصی در چهارمحال و بختیاری به‌عنوان بازوی محرک حوزه گردشگری تلاش‌های فراوانی برای رونق این صنعت به‌ویژه در بخش گردشگری کشاورزی داشته که قابل قدردانی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403061801127

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha