آغاز مرمت فاز اول مسجد تاریخی امام رضا (ع) روستای بابانظر رزن همدان

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن از آغاز مرمت فاز اول بنای تاریخی مسجد روستای بابانظر این شهرستان با اعتبار ۵میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، شهروز کهیایی گفت: به منظور حفظ آثار تاریخی و جلوگیری از آسیب جدی به مسجد امام رضا (ع) روستای بابانظر، این بنای تاریخی واجد ارزش بازسازی ومرمت می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان رزن افزود: آغاز مرمت فاز اول مسجد تاریخی امام رضا (ع)  شامل مرمت، تعویض ستون‌های ورودی و اندودکاه گل دیوار مسجد، سبک سازی و بام‌سازی، تعویض نرده‌های چوبی بالکن و...  با اعتبار ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری است.

او با بیان اینکه از مزایای مرمت بخشی از دیوار این مسجد تاریخی، جلوگیری از تخریب سایر دیوارها و حفظ بنای بسیار زیبای این مسجد قاجاری خواهد بود، خاطرنشان کرد: مسجد تاریخی امام رضا (ع ) روستای بابا نظر از توابع شهرستان رزن یکی از مساجد بسیار قدیمی و ساخته شده با معماری دوره قاجار است.

کهیایی تصریح کرد: این مسجد یکی از جاذبه‌های گردشگری شهرستان رزن محسوب می‌شود که مربوط به دوره قارجایه بوده و در ۲۶ آذرماه ۱۳۹۷ به شماره ثبت ۳۲۱۵۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha