انتصاب رئیس کمیته گردشگری ورزشی اهواز در هیئت انجمن‌های ورزشی خوزستان

مجتبی گهستونی به عنوان رئیس کمیته گردشگری ورزشی اهواز در هیات انجمن‌های ورزشی خوزستان منصوب شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، اهداءِ این حکم انتصاب عصر روز سه‌شنبه بیستم شهریور ۱۴۰۳ باحضور محمدحسین ارسطوزاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان، جمال عامری نسب معاون گردشگری خوزستان، سیروس داودی نماینده تشکل‌های مردم‌نهاد در استانداری خوزستان، بهنوش بساک‌کاظمی رئیس کمیته گردشگری ورزشی خوزستان و تنی چند از فعالان گردشگری در محل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان انجام شد.

در حکم بهنوش بساک‌کاظمی، رئیس کمیته گردشگری ورزشی خوزستان، مجتبی گهستونی که سال‌ها است به عنوان یک روزنامه‌نگار تخصصی و فعال در حوزه گردشگری و میراث‌فرهنگی شناخته می‌شود و از سال ۱۴۰۱ به عنوان عضو هیئت مؤسس و از اعضای کمیته گردشگری ورزشی خوزستان فعالیت می‌کند، به عنوان رئیس کمیته گردشگری ورزشی اهواز در هیئت انجمن‌های ورزشی خوزستان منصوب شد.

در بخشی از این حکم خطاب به مجتبی گهستونی آمده است که: «نظر به تعهد، تجارب و تخصص جنابعالی و به پیشنهاد رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی اهواز، به موجب این حکم به عنوان رئیس کمیته گردشگری ورزشی اهواز منصوب می‌شوید.»

تلاش‌های وزارت ورزش و جوانان برای کمک به توسعه فعالیت‌های ورزشی در کشور، منجر به راه‌اندازی و فعالیت رشته‌های ورزشی موجود در قالب فدراسیون‌های ورزشی شده است.

فدراسیون و هیئت انجمن‌های ورزشی، به منظور ساماندهی، توسعه و حمایت رشته‌های جدید ورزشی که می‌توانند مورد استقبال بخشی از جامعه قرار بگیرند و همینطور با حمایت و هدایت رشته‌ها و انجمن‌های ورزشی موجود تشکیل شده‌اند.

هیئت انجمن‌های ورزشی متناسب با اهداف، نیازها، استعدادها، اقدام به تنظیم مأموریت‌ها و راهبردها، تهیه روش‌های کاری متناسب با مأموریتها، نحوه ارتباط انجمن‌های ورزشی، سازماندهی رشته‌های جدید، دسته‌بندی دقیق و تخصصی رشته‌های ورزشی، تنظیم روابط دقیق و صحیح بین رشته‌ها، تهیه ضوابط مختلف رشته‌های ورزشی در امور توسعه، ارتقاء، تشکیل تیم‌ها، برگزاری مسابقات و لیگ‌ها، نحوه ارتباط با مبادی داخلی و بین‌المللی، تنظیم نقش و نحوه تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری در موارد مختلف و از جمله اعزام تیم‌ها و تدوین برنامه چهار ساله هیأت با مشارکت انجمن‌های تحت پوشش اقدام به فعالیت می‌کند.

از جمله رشته‌های ورزشی زیر پوشش هیئت انجمن‌های ورزشی خوزستان می‌توان به دارت، طناب‌کشی، فوتبال روی میز، پارکور، جت‌اسکی و جت‌بوت، اسکی روی آب، پدل برد، ورزش‌های هوایی، کریکت، جهت‌یابی، سپک‌تاکرا، ماهیگیری، بک‌گامون، بیس‌بال و سافت‌بال، تک‌بال، راگبی و... اشاره کرد.

کمیته گردشگری ورزشی عزمی راسخ دارد که با حمایت همه‌جانبه هیئت انجمن‌های ورزشی خوزستان به دلیل برگزاری رخدادهای بی‌شمار ورزشی در خوزستان که نیاز به هماهنگی لجستیکی دارد و همچنین وجود ظرفیت‌های بالای گردشگری ورزشی نظیر طبیعت بکر و جنگل‌های زیبا، دریا و رودخانه، مناطق کوهستانی با تدوین استراتژی و تعیین بازارهای هدف، متولی و مجری فعالیتی گسترده در راستای بسط و گسترش صنعت گردشگری ورزشی در خوزستان باشد.

برقراری تعامل میان اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‎دستی و گردشگری خوزستان و اداره‌کل ورزش و جوانان خوزستان، تشکیل جلسات کاری منظم براساس خط مشی‌ها و سیاست‌های راهبردی و آئین‌نامه‌های موجود گردشگری ورزشی، هماهنگی در خصوص برنامه‌ریزی و طراحی گشت‌های ارزان‌قیمت ترکیبی و بصورت گروهی و همگانی، تشویق شرکت‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری به منظور برگزاری گشت‌های چندمنظوره، تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران علاقمند به توسعه گردشگری ورزشی و فعالیت‌های نوین و جذاب، تعریف و برگزاری گشت‌های تخصصی گردشگری ورزشی برای مخاطبان ویژه همچون مهدهای کودک، دانش‌آموزان، دانشجویان و... به‌ویژه کارمندان، برگزاری نمایشگاه‌های گردشگری ورزشی، تهیه تقویم رویدادهای محلی و ملی ورزشی در سطح استان و شهرستان‌ها، تدبیر ساز و کارهای مناسب برای تشویق و ترغیب سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری ورزشی، تسهیل در اجرای دوره‌های آموزشی مرتبط با گردشگری ورزشی نظیر مدیریت گردشگری و راهنمایان گشت‌های ورزشی از جمله شرح وظایف کمیته گردشگری ورزشی خوزستان محسوب می‌شود.

انتصاب رئیس کمیته گردشگری ورزشی اهواز در هیئت انجمن‌های ورزشی خوزستان

انتهای پیام/

کد خبر 1403062101352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha