لزوم برگزاری رویدادها با همکاری راهنمایان گردشگری فارس/ گردشگری مزیت رقابتی و مطلق فارس است/ اجرای مسیر گردشگری در سایت‌های جهانی آتشکده فیروزآباد و بیشاپور

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بر لزوم اجرای رویدادهای ملی و بین‌المللی گردشگری در این استان تأکید کرد و گفت: در نظر داریم یک سری رویدادهای گردشگری و فرهنگی را در سطح استان و با همکاری راهنمایان گردشگری این استان برگزار نماییم.

به گزارش میراث آریا، محمد ثابت اقلیدی در جلسه مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن حرفه‌ای راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی این استان در شیراز گفت: در تلاشیم تا با شکل‌گیری و فعالیت این انجمن تخصصی بستری امن را برای فعالیت راهنمایان ایران‌گردی و جهانگردی استان فارس فراهم کنیم.

 مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس افزود: با توجه به توان و تخصص راهنمایان گردشگری فعال که در استان وجود دارد ضروری است با فعال شدن این انجمن بتوانیم پایگاه فعالیت آن را در پایتخت نیز تقویت کنیم.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه بیش از ۳۷ در صد از آثار تاریخی، فرهنگی، مذهبی و گردشگری کشور در فارس است تأکید کرد: به‌طور حتم گردشگری مزیت رقابتی و مطلق فارس است.

او در ادامه سخنانش از اجرای مسیرهای گردشگری در سایت‌های جهانی در شهرستان‌های فیروزآباد و کازرون خبر داد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ها مسیر گردشگری برای ورود گردشگران به سایت تاریخی آتشکده فیروزآباد و تنگ چوگان و شهر بیشاپور در دست اجرا است.

ثابت اقلیدی بابیان اینکه اعتبارات عمرانی استان فارس در حوزه میراث فرهنگی با افزایش دو برابری همراه بوده است گفت: امسال بالغ‌بر ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار داشتیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه پروژه‌های متعددی در سطح استان در حال اجرا است افزود: متأسفانه در سال گذشته به‌رغم آنکه تخصیص اعتبارات میلیاردی برای برخی از اماکن تاریخی اما اقدام اساسی در سطح استان رخ نداد برای نمونه می‌توان به تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان برای مرمت بازار وکیل اشاره کرد که هیچ اقدام عملیاتی رخ نداد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در ادامه به برنامه‌ریزی‌های گسترده برای جذب تمامی اعتبارات در سال جاری اشاره کرد.

گفتنی است مجمع عمومی فوق‌العاده انجمن حرفه‌ای راهنمایان ایران‌گردی و جهانگردی فارس امروز در مجموعه فرهنگی تاریخی سعدی با حضور ۱۲۴ راهنمای گردشگری عضو انجمن حرفه‌ای راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی این استان در شیراز برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062201373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha