تکمیل و بهسازی ۵ خانه‌موزه در قم

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: تکمیل و بهسازی پنج خانه‌موزه شهیدان فخری‌زاده، شفیعی، گایینی، کلهری و توکلی در دستور کار قرار دارد و تا پایان سال بخش عمده‌ای از این اماکن فرهنگی در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

به ‌گزارش میراث‌آریا، سید محمد موسوی‌منش اظهار کرد: امسال به منظور ضرورت و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دو ردیف بودجه برای تملک، بهسازی و مرمت خانه‌موزه‌ها در نظر گرفته شده است.

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به اثرگذاری خانه‌موزه‌ها خاطرنشان کرد: خانه‌موزه شهید زین‌الدین واقع در خیابان شهداء (صفاییه) در طول مدت فعالیت خود ۱۷ هزار مخاطب داشته است.

او تصریح کرد: حوزه تملکات، مالی، مدیران مناطق، سازمان سیما، منظر و فضای سبز و اداره‌کل ارتباطات و سایر حوزه‌های مرتبط در ایجاد و راه‌اندازی این خانه‌موزه‌ها همکاری کامل دارند.

او با تأکید بر این که خانه‌موزه شهید کلهری تملک شده و در مرحله طراحی قرار دارد، افزود: در حال حاضر با توجه به مناسبت‌های گوناگون، فعالیت‌های فرهنگی در خانه‌موزه شهید زین‌الدین اجرا می‌شود.

موسوی‌منش از فعالیت دو سرای محله در سطح شهر خبر داد و گفت: سرای محله کوکب و سرای محله خانواده با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی، ترویج و اعتلای میراث و هویت فرهنگی، تاریخی و انقلابی شهر قم و غنا بخشیدن به برنامه‌های اوقات فراغت کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کنند.

او با اشاره به فرهنگسرای شهریار ادامه داد: فرهنگسرای شهریار در مجاورت بوستان شهریار در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و لوازم و تجهیزات مورد نیاز برای آن خریداری ‌شده است.

کتاب تاریخ شفاهی محلات قم منتشر می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم با اشاره به عملکرد این سازمان در پنج ماهه نخست سال گفت: در راستای ایجاد نشاط اجتماعی و نگاه ویژه به ورزش از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۵ برنامه فرهنگی و ورزشی در رویداد و مناسبات ملی و مذهبی توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم برگزار شده است.

او اضافه کرد: برگزاری مسابقات مادر و دختری، جشنواره ورزشی تیر و کمان ویژه کارکنان شهرداری، همایش پیاده‌روی خانوادگی و دوچرخه سواری از جمله برنامه‌های اجرایی در پنج ماهه نخست امسال است.

او با بیان این که تا پایان سال ۲۴ برنامه فرهنگی و ورزشی دیگر در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود، گفت: چاپ کتاب تاریخ شفاهی محلات قم، برپایی نمایشگاه‌های تخصصی صنایع‌دستی و مشاغل خانگی، خرید و نصب وب‌کیوسک‌های گردشگری، تولید و اجرای نمایش‌های خیابانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده در سال جاری است.

جشنواره بزرگ مهر کریمه در قم برگزار می‌شود

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم در بخش دیگر سخنان خود گفت: جشنواره مهر کریمه با هدف ایجاد فرصت برای ارتقای آموزش‌های سلامت‌محور اجتماعی و با هدف حمایت از خانواده‌های زندانیان همزمان با ایام روز قم برگزار می‌شود.

او افزود: این رویداد به عنوان یک اقدام اجتماعی مهم، به دنبال ایجاد بستری برای تبادل تجربیات و افزایش آگاهی در حوزه سلامت اجتماعی است و در کنار فعالیت‌های آموزشی، برنامه‌های فرهنگی و هنری نیز برای شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است که می‌تواند به تقویت روحیه و امید در این خانواده‌ها کمک کند.

او تصریح کرد: جشنواره مهر کریمه، به عنوان نمادی از همدلی و همیاری جامعه، نشان می‌دهد که خانواده‌های زندانیان نیز بخشی از جامعه بزرگ ما هستند و لازم است حمایت‌های لازم از آن‌ها انجام گیرد.

موسوی‌منش گفت: این جشنواره نشان‌دهنده همدلی و مشارکت جامعه در حمایت از خانواده‌های زندانیان است که از برنامه‌های این جشنواره می‌توان به برگزاری کارگاه‌های آموزشی، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، و همچنین ارائه مشاوره‌های روان‌شناسی و اجتماعی اشاره کرد و این رویداد به خانواده‌های زندانیان این امکان را می‌دهد که در فضایی دوستانه و حمایتی، با یکدیگر به تبادل تجربه و اطلاعات بپردازند.

برگزاری رویدادهای ورزشی ویژه بیماران اُتیسم  

سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم همچنین گفت: برنامه‌ریزی برگزاری رویدادهای ورزشی و نشاط‌آور با گروه‌های مختلف از جمله بیماران اتیسم انجام و این جشنواره‌های ورزشی به ‌زودی برگزار می‌شود.

او با اشاره به اهمیت برنامه‌ریزی رویدادهای ورزشی برای افزایش نشاط اجتماعی در میان قشرهای گوناگون بیان کرد: بر همین اساس جلسه هم‌اندیشی با مدیر مرکز توان‌بخشی بیماران اتیسم برگزار و مقرر شد، برنامه‌های مشترکی انجام پذیرد.

او بر اهمیت فعالیت‌های ورزشی در ایجاد شور و نشاط اجتماعی و تأثیرات مثبت آن بر سلامت روانی و جسمانی بیماران اتیسم تأکید و اضافه کرد: پیشنهادهایی برای برگزاری برنامه‌های تفریحی و ورزشی مناسب به منظور افزایش تعامل اجتماعی و پیشگیری از ناهنجاری‌ها مطرح شد که به زودی محقق می‌شود.

موسوی‌منش تأکید کرد: این اقدام بخشی از تلاش‌های گسترده شهرداری قم برای ارتقای سطح سلامت و نشاط اجتماعی در بین تمامی اقشار جامعه است که دو طرف بر ادامه همکاری‌های مؤثر و برنامه‌ریزی‌های مشترک تأکید کردند تا بتوانند گام‌های مؤثری در راستای بهبود وضعیت بیماران اتیسم و خانواده‌هایشان بردارند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062401491

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha