شهرستان کبودراهنگ مستعد گردشگری کشاورزی

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ گفت: این شهرستان با وسعت زیر کشت تقریبی ۱۵۲ هزار هکتار محصولات کشاورزی ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری کشاورزی را دارد.

به گزارش میراث‌آریا، مهدی غلامی، دوشنبه ۲۶ شهریور گفت: در کبودراهنگ سالانه نزدیک به یک میلیون گردشگر از تمام جاذبه های شهرستان بازدید می‌کنند که توسعه گردشگری کشاورزی باعث افزایش ماندگاری مسافر و افزایش اقامت در شبانه روز خواهد شد.

رئیس اداره‌ میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان کبودراهنگ ادامه داد: نزدیک به ۱۵ درصد مسافران ورودی شهرستان یک شب اقامت را در شهرستان دارند که با توسعه گردشگری کشاورزی امکان افزایش اقامت تا ۲۰ درصد وجود دارد.

غلامی افزود: گردشگری کشاورزی شامل تمام فعالیت‌های مرتبط با کشاورزی نظیر زراعت، باغبانی، دام و طیور، زنبورداری ، گلخانه و... فعالیت‌های پس از برداشت، آداب و رسوم محلی و نظایر آن می‌شود که در آن یک بازدیدکننده در مزرعه با دیگر محیط‌های کشاورزی با اهداف آموزشی وتفریحی با هدف تجربه کردن  فعالیت کشاورزی، تفریحی و آموزشی انجام می‌شود.

او در پایان گفت: کشاورزانی که علاقه‌مند به فعالیت در حوزه گردشگری کشاورزی هستند می‌توانند با ثبت نام در درگاه ملی مجوزها نسبت به دریافت مجوز اقدام کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701650
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha