نخستین رویداد تانای صنایع‌دستی خلاق روستایی خراسان شمالی برگزار شد

هشتمین رویداد تانای استان و اولین رویداد تانا صنایع‌دستی خلاق روستایی امروز به همت پارک علم و فناوری خراسان شمالی و همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان در محل پارک علم و فناوری برگزار شد.

به گزارش میراث آریا، این رویداد با محورهای ایجاد بانک اطلاعاتی هنرمندان استان، ایجاد پلتفرم فروش و بازاریابی، واکاوی و تحلیل ساختاری موانع صادرات، طراحی و تولید محتوای بصری، بسته‌بندی خلاقانه، بررسی ایجاد زنجیره ارزش سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی، احیای صنایع‌دستی منسوخ شده و بررسی موانع و مشکلات تولید مواد اولیه برگزار شد.

در ادامه ۱۴ نیاز فناورانه در حوزه صنایع‌دستی خلاق روستایی این استان شناسایی شد که این نیازها در سامانه جامعه نان به ثبت رسیده است.

برخی از طرح‌های خلاقانه که در این رویداد توسط نخبگان و هنرمندان ارائه شد شامل بسته‌بندی خلاقانه صنایع‌دستی و سوغات، احیای صنایع‌دستی منسوخ شده زیورآلات ترکمنی، بررسی موانع و مشکلات صادرات صنایع‌دستی و نرم‌افزارهای بازاریابی گردشگری است.

لازم به ذکر است اکنون بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی و البته افراد بسیاری نیز به‌صورت سنتی و خودجوش در جای‌جای استان در زمینه صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403062701667
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha