روز قم در تقویم ثبت شد

استاندار قم، با اشاره به تصویب روز ملی قم در شورای‌ عالی انقلاب‌ فرهنگی گفت: این روز از سال آینده به ‌صورت رسمی وارد تقویم رسمی کشور خواهد شد.

سید محمد آقامیری در حاشیه جلسه شورای فرهنگ عمومی استان قم در سالن محراب حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) اظهار کرد: با تصویب روز ملی قم در شورای ‌عالی انقلاب ‌فرهنگی، مختصات مختلف در خصوص این روز به استانداری قم ابلاغ شده است.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در بخش فرهنگ عمومی اتفاقات خوب و امیدبخشی در سطح استان قم رقم خورده ‌است.

او با تأکید بر ضرورت نشر فرهنگ ایثار و شهادت بیان کرد: توسعه فرهنگ ایثار و شهادت از مهم‌ترین اهداف و اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی در این استان است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: مسئولان باید نسبت به سایر مردم، از نظر اخلاقی صادق‌ترین و خدمتگزارترین آن‌ها باشند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی تصریح کرد:‌ در موضوع قم‌شناسی نیازمند ورود قوی و قدرتمند نهادهای علمی و اجرایی هستیم.

معاون فرهنگی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) نیز با بیان این که «قم؛ جهانشهر تمدنی اهل‌بیت (ع)» به ‌عنوان شعار امسال روز قم در نظر گرفته شده است، افزود: از سالروز ورود حضرت معصومه(س) تا رحلت ایشان ۸۰ عنوان برنامه توسط آستان فاطمی برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام سید احمد مشرف افزود: حرکت کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به قم، برپایی مواکب خدماتی، اجتماع گل‌های فاطمی، اعزام سفیران کریمه به نقاط گوناگون کشور، محافل جشن و خطبه‌خوانی، نشست‌های علمی و آیین‌های ویژه ایام شهادت بخشی از این برنامه‌هاست.

او اضافه کرد: همچنین پویش حجاب فاطمی با هدف جریان‌سازی در حوزه فرهنگ عفاف و حجاب در طول برگزاری جشن‌های روز قم راه‌اندازی خواهد شد.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، به نام «روز قم» نامگذاری شده ‌است. از ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به شهر مقدس قم تا سالروز وفات ایشان در ۱۰ ربیع‌الثانی «ایام معصومیه» نامگذاری شده و امسال «ایام معصومیه» از ۶ مهر تا ۲۳ مهرماه است. این روز برای بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن شهر قم و همچنین تجلیل از مقام والای حضرت معصومه(س) محسوب می‌شود.

علاقه‌مندان برای آگاهی از برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این آستان مقدس به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، دختر امام هفتم شیعیان جهان حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) در ۵ دی ماه ۱۳۱۰ به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.‌

انتهای پیام/

کد خبر 1403062901796
دبیر مدیر سیستم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha