برگزاری همایش ملی گردشگری صلح و همزیستی ادیان در همدان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان از برپایی همایش ملی گردشگری صلح و همزیستی ادیان مختلف با حضور ۱۰ سفیر از کشورهای اروپایی، آسیایی و نمایندگان ادیان مختلف ایران در ۱۱ مهرماه در همدان خبر داد.

به گزارش میراث‌آریا، محسن معصوم علیزاده در نشست با خبرنگاران به همزیستی مردم همدان با ادیان الهی در پایتخت تاریخ و تمدن اشاره کرد و افزود: هدف از این همایش افزایش همزیستی دینی اسلام، مسیحیت و دیگر ادیان با تاکید بر همزیستی و صلح با پیام مشترک ادیان آسمانی برای انتشار محبت، تفاهم و احترام به مردم است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: همدان از دیرباز به دلیل موقعیت ویژه تاریخی و وجود آثار مهم باستانی ادیان مختلف، از جمله آرامگاه اِستر و مٌرد خای و دو کلیسای مهم اردتکس (کلیسای حضرت مریم) و پروتستان (کلیسای گری‌گوری استپان)، محل هم زیستی اقلیت‌های کلیمی و مسیحی در کنار اکثریت مسلمان بوده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان ادامه داد: به رسمیت شناختن حقوق پیروان ادیان در قانون اساسی و رعایت حقوق آنها بر پایه همزیستی مسالمت‌ آمیز به عنوان شهروند ایرانی از افتخارات انقلاب اسلامی ایران بالاخص مردم پایتخت تاریخ و تمدن است.

او  با اشاره به احترام اسلام به ادیان آسمانی و محترم بودن ادیان بین تمامی پیروان ادیان آسمانی گفت: با توجه به اینکه در دوران مختلف تاریخی در همدان ادیان مختلف با هم مراوده داشتند نمایندگان ادیان با هدف تبیین ارزش‌های همزیستی مسالمت آمیز دراین همایش در پایتخت تاریخ و تمدن گرد هم می‌آیند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همدان گفت: برای میهمانان این همایش تور گردشگری بازدید از اماکن گردشگری، مساجد و ابنیه تاریخی ادیان، بازدید از غار علیصدر و شهرجهانی لالجین تدارک دیده شده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300156
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha