رونق صنعت گردشگری استان مرکزی در دستور کار ویژه قرار دارد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: صنعت گردشگری راهی میانبر در راستای خلق ثروت است و بر همین اساس معرفی ظرفیت‌های مختلف این استان با هدف جذب گردشگر در دستور کار ویژه قرار دارد.

به گزارش میراث‌آریا، محمود مرادی نراقی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته گردشگری برگزار شد، گفت: افزایش ماندگاری مسافران با معرفی جاذبه‌های فرهنگی و طبیعی اولویت اصلی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در مسیر شاهراه کشور قرار گرفته و بیشتر مسافرانی که قصد تردد از شرق به غرب و شمال به جنوب کشور را دارند از این استان می‌گذرند، بنابراین باید با برنامه‌ریزی‌های حکیمانه و ارائه خدمات ارزشمند، آنان را به گردشگران ماندگار تبدیل کرد.

او تصریح کرد: رسانه‌ها با توان تاثیرگذاری، ظرفیت‌های گردشگری این خطه را برای جذب سرمایه گذار معرفی کنند تا با فراهم کردن زمینه حضور و ماندگاری گردشگران، در توسعه اقتصادی استان نقش‌آفرین باشند.

مرادی نراقی اظهار کرد: رونمایی از سفالینه‌های سلطان آباد و آثار کم‌تر دیده‌شده از تاریخ ایران در موزه چهار فصل اراک در هفته گردشگری این استان تدارک شده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: این آیین، به صورت برخط با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، برگزار می‌شود.

او با بیان اینکه، این نوع سفال مربوط به دوره ایلخانی است، گفت: سفال سلطان‌آباد نوعی سفال منحصر به فرد است که منقوش به تصاویری از پرندگان و حیوانات است و تاریخ این آثار منتسب به شهر اراک یا سلطان‌آباد است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی، افزود: این آثار به مدت یک ماه در موزه چهارفصل اراک به نمایش گذاشته می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آنها به موزه چهارفصل مراجعه کنند.

مرادی نراقی بیان کرد: سفالینه‌های سلطان آباد آنقدر ارزشمند است که چند ویترین در موزه لوور پاریس به آنها اختصاص داده شده است.

او گفت: افتتاح مرکز گردشگری در سلفچگان، مزرعه گردشگری در انجدان، بوم گردی در ابراهیم‌آباد، مرکز گردشگری در وفس، مجدآباد فراهان، توسعه بخش دیگری از سرزمین ایرانیان در زرندیه و نشست هم‌اندیش در محلات، بلیت نیم‌بها برای بازدید از مراکز گردشگری و غارها نخجیر دلیجان از دیگر برنامه‌های تدارک شده هفته گردشگری در استان مرکزی است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070300160
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha