برگزاری بیش از ۳۰ ویژه‌ برنامه به مناسبت هفته گردشگری در استان سمنان

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان از برگزاری بیش از ۳۰ عنوان برنامه برای گرامیداشت روز جهانی و هفته گردشگری در استان سمنان خبر داد.

به گزارش میراث آریا، حمیدرضا حسنی ضمن تبریک هفته گردشگری به فعالان گردشگری گفت: پنجم مهرماه آغاز هفته گردشگری است و برگزاری بیش از ۳۰ برنامه برای گرامیداشت این هفته تا یازدهم مهرماه در تمامی شهرستان‌های استان در دستور کار قرار دارد.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ۶ مهرماه روز جهانی گردشگری است و شعار جهانی هفته گردشگری امسال، گردشگری و صلح است.

او تصریح کرد: به مناسبت هفته گردشگری ۹ واحد اقامتی و پذیرایی در استان سمنان افتتاح می‌شود.

حسنی بیان کرد: برگزاری جشنواره‌های گردشگری از جمله جشنواره ثبت جهانی کاروانسراهای استان در شهرستان میامی، اعمال تخفیف در واحدهای اقامتی به مسافران و گردشگران، برگزاری مسابقه عکاسی و برپایی نمایشگاه عکس در سمنان، قدردانی از برگزیدگان، فعالان و سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری با حضور مسئولان کشوری و استانی از جمله برنامه‌های هفته گردشگری در استان سمنان است.

رئیس حوزه گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: برای گرامیداشت این هفته رویدادهایی نظیر دیدار روسای انجمن‌های حرفه‌ای گردشگری با نماینده ولی‌فقیه در استان، برگزاری نشست هم‌اندیشی فعالان حوزه گردشگری با استاندار سمنان و تبیین اندیشه‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص گردشگری توسط ائمه جمعه انجام می‌شود.

او گفت: برگزاری فم تور برای اصحاب رسانه و بلاگرها، اجرای فم تور آشنایی با جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی استان برای دانشجویان خارجی دانشگاه‌ها، برگزاری تورهای طبیعت‌گردی و تاریخی ارزان‌قیمت برای عموم مردم از دیگر برنامه‌های هفته گردشگری است.

حسنی بیان کرد: به صدا درآمدن زنگ گردشگری در مدارس منتخب استان همراه با آشنایی دانش آموزان با ظرفیت‌های گردشگری در شهرستان‌ها، برپایی کارگاه‌های آشنایی با اکوتوریسم و طبیعت‌گردی برای کودکان در شاهرود، برگزاری نشست تخصصی با موضوع گردشگری و صلح برای دانشجویان، پاک‌سازی جاذبه‌های طبیعی و تاریخی با مشارکت انجمن‌های مردم‌نهاد و مشارکت راهنمایان گردشگری در طرح حفاظتی گاوبانگی در مناطق حفاظت‌شده محیط‌زیست ازجمله عناوین برنامه‌های روز جهانی و هفته گردشگری در استان سمنان است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400219
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha