ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رویکرد اساسی اداره‌کل میراث‌فرهنگی است/ لزوم پیوست فرهنگ ایثار در تمامی رویدادهای فرهنگی و اجتماعی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، بر لزوم انتقال این فرهنگ به نسل‌های آینده برای پیشرفت جامعه و حفظ هویت ملی تأکید کرد.

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با میراث آریا ضمن تجلیل از شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای غزه و لبنان، اظهار کرد: رشادت‌های ایثارگران و جانفشانی‌های شهدای والا مقام اسلام، نقش حیاتی در حفظ تمامیت ارضی کشور داشته و دفاع مقدس اولین جنگ تاریخ معاصر ایران بشمار می‌رود که که طی آن حتی یک وجب از خاک ایران به دشمن داده نشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: یکی از درس‌های بزرگ دفاع مقدس وفاق و وحدت ملی‌ست که نشان داد تمام قومیت‌ها و ادیان با هم در کنار هم ایستادند و دشمن را از خاک ایران بیرون راندند. این همبستگی، بزرگترین پشتوانه ایران اسلامی برای ایستادگی در برابر هر تهدیدی است.

او افزود: انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل‌های آینده یکی از مهم‌ترین وظایف ماست. این فرهنگ به عنوان یک باور دینی و تاریخی، در جامعه ایران نهادینه شده و برنامه‌ریزی دقیق و مداوم، لازمه حفظ جایگاه آن در زمان‌حال و انقال صحیح این فرهنگ به نسل‌های آینده است.

حمزه‌زاده گفت: لازم است پیوستی از فرهنگ ایثار و شهادت در تمامی برنامه‌ها و رویدادهای اداره‌کل از گنجانده شود تا این فرهنگ به شیوه‌ای نظام‌مند به جامعه انتقال یافته و تمامی جشنواره‌ها و مناسبت‌های اداره‌کل حاوی پیام‌هایی از این فرهنگ غنی و بزرگ‌ترین افتخار جهان اسلام باشند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی با گرامیداشت چهارم مهرماه روز سرباز، روحیه سربازی را نمادی از وظیفه‌شناسی و وفاداری به آرمان‌های ملی و مذهبی دانست و گفت: روز سرباز نماد ارج نهادن به تمامی افرادی است که در راه خدمت به وطن و دفاع از ارزش‌های ملی و دینی، در سنگرهای مختلف جامعه ایثار می‌کنند. این روز تنها مختص به کسانی نیست که خدمت نظامی را گذرانده‌اند، بلکه همه‌ی ما به‌عنوان سربازان کشور و اسلام، در عرصه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دوشادوش یکدیگر برای پیشرفت و حفظ استقلال کشور تلاش می‌کنیم.

او در پایان سخنان خود با اشاره به لزوم برگزاری نشست‌های صمیمی با ایثارگران و جانبازان خاطرنشان کرد: برگزاری نشست‌های صمیمی با ایثارگران و جانبازان به‌منظور شنیدن پیشنهادات این عزیزان و بهبود عملکرد اداره‌کل در خدمت‌رسانی به خانواده‌های ایثارگران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070400284
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha