برپایی کاروان نمادین ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم

کاروان نمادین وورد حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم روز جمعه ۶ مهرماه جاری از ساعت ۸ صبح از چهارراه معصومیه، انتهای خیابان امامزاده ابراهیم(ع) به سمت حرم مطهر بانوی کرامت(س) بر پا می‌شود.

به ‌گزارش میراث‌آریا، همزمان با سالروز ورود حضرت معصومه(س) به شهر قم همچون سال‌های گذشته کاروان شادی با حضور باشکوه مردم، خادمان آستان و همراهی، مساعدت و مشارکت تمامی دستگاه‌های استانی قم بر پا می‌شود.

در مسیر کاوران شادی، پرواز چرخبال (هلی‌کوپتر) و گلیزان انجام و همچنین مواکب پذیرایی نیز مستقر خواهند شد.

با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، به نام  با تصویب شورای فرهنگ عمومی استان قم ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه(س) به شهر قم، به نام «روز قم» نامگذاری شده ‌است.

از ۲۳ ربیع‌الاول سالروز ورود کریمه اهل بیت(ع) به شهر قم تا سالروز وفات ایشان در ۱۰ ربیع‌الثانی «ایام معصومیه» نامگذاری شده و امسال ایام معصومیه از ۶ تا ۲۳ مهرماه جاری است. این روز، تجلیل از مقام والای حضرت معصومه(س) و نیز بزرگداشت تاریخ، فرهنگ و تمدن قم محسوب می‌شود.

حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، دختر امام هفتم شیعیان جهان حضرت امام موسی ابن جعفر (ع) در ۵ دی ماه ۱۳۱۰ به شماره ۱۲۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.‌

علاقه‌مندان برای آگاهی از برنامه‌های آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) می‌توانند به تارنمای این آستان مقدس به نشانی اینترنتی https://amfm.ir مراجعه کنند و یا در قم با تلفن ۳۷۱۷۵۱ با پیش‌شماره ۰۲۵ تماس بگیرند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070600392
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha