ارتقای شکلی و محتوایی گردشگری یکی از راه‌های صدور انقلاب است

نماینده ولی فقیه در استان قم، با بیان این که یکی از راه‌های صدور انقلاب ارتقای شکلی و محتوایی گردشگری است، گفت: ما نباید آثار و محوطه‌های باستانی را جدای از امروز ببینیم؛ بلکه باید نگاهمان به تاریخ و آثار باستانی به ‌گونه‌ای باشد که ارتقای فکری و فرهنگی جامعه را نشان دهد.

به ‌گزارش میراث‌آریا، آیت‌الله سید محمد سعیدی روز شنبه ۷ مهر ۱۴۰۳ در دیدار با علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت(س) انجام شد، با اشاره به حادثه غمباری که در لبنان رخ داد، ابراز امیدواری کرد که این حوادث به پیروزی مقاومت بینجامد.

نماینده ولی فقیه در استان قم، با اشاره به تفاوت اغراض و منافع در حوزه گردشگری گفت: برخی چون صرف گردشگری برایشان اهمیت دارد، برای انجام آن تدابیری اندیشیده‌اند و برخی از جاذبه‌ها را احداث کرده‌اند؛ ولی در اسلام و به ‌ویژه در جمهوری اسلامی گردشگری هدفمند است.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: وقتی پیامبر اسلام(ص) مکه را فتح کردند، چند تا از بت‌های قدیمی در مکه بود که آن‌ها را از یونان آورده بودند و بسیار گرانقیمت بود؛ ولی پیامبر(ص) آن بت‌ها را به‌ خاطر عوارضی که داشت دفن کردند و به ‌عنوان آثار باستانی و میراثی نگه نداشتند؛ بنابراین در جمهوری اسلامی نیز باید با نگاه دینی به مسائل نگاه شود.

او با بیان این که یکی از راه‌های صدور انقلاب ارتقای شکلی و محتوایی گردشگری است، اظهار کرد: ما نباید آثار و محوطه‌های باستانی را جدای از امروز ببینیم؛ بلکه باید نگاهمان به تاریخ و آثار باستانی به ‌گونه‌ای باشد که ارتقای فکری و فرهنگی جامعه را نشان دهد.

 علیرضا ارجمندی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم نیز این دیدار گزارشی از فعالیت‌های این اداره‌کل ارائه داد.

همچنین در این دیدار، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قم یک تابلو از عکس‌های قدیمی حرم مطهر حضرت معصومه(س) به تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) اهدا کرد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403070700536
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha