۱۵ غرفه صنایع‌دستی در نمایشگاه کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس برپا شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از برپایی ۱۵ غرفه صنایع‌دستی در نمایشگاه دومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس در مازندران خبر داد.

به‌گزارش میراث‌آریا، حسین ایزدی چهارشنبه ۱۱مهر ۱۴۰۳ در حاشیه بازدید از نمایشگه جنبی دومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید مازندران گفت: محصولات هنری هنرمندان صنایع‌دستی مازندران در در قالب ۱۵ غرفه در دومین نمایشگاه کنگره ۱۴۵۰۰ شهید دفاع مقدس که در مازندران برگزار شد؛ عرضه شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با اشاره به برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در حاشیه برگزاری دومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید در مازندران افزود: در این غرفه‌های صنایع‌دستی محصولات مختلفی در رشته‌های نساجی سنتی، خراطی، سفال و سرامیک و لاک‌تراشی به نمایش گذاشته شد.

او با اشاره به حضور خانواده شهدای ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید مازندران و اقشار مختلف جامعه از سراسر کشور در این کنگره، بیان کرد: خوشبختانه ارزش‌ها و اعتقادات علوی با هنر و فرهنگ هنرمندان و صنعت‌گران مازندرانی عجین شده است و این رمز ماندگاری این ارزش‌هاست.

ایزدی به نقش هنرمندان در انتقال ارزش‌ها به نسل‌های آینده تاکید کرد و یادآور شد: صنایع‌دستی رایج امروز برگرفته از هنرها و ارزش‌ها و اعتقادات نیاکان ماست و می‌تواند انتقال دهنده ارزش‌های ما به نسل‌های آینده باشد.

نمایشگاه عفاف و حجاب به مناسبت دومین کنگره ۱۴هزار و ۵۰۰ شهید دفاع مقدس در سایت نمایشگاه بین المللی قائمشهر برگزار شد.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071100848
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha