۲ میلیارد ریال برای نصب سایبان بر روی یال جنوبی خانه ستوده اختصاص یافت

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری گفت: دو میلیارد ریال برای نصب سایبان بر روی یال جنوبی خانه ستوده اختصاص پیدا کرده است.

به‌گزارش میراث‌آریا، پیمانه پرناک گفت: با توجه به تأثیر مخرب عامل محیطی مانند نور، رطوبت، باد و باران بر روی آثاری تاریخی فرهنگی که در هوای باز به نمایش گذاشته می‌شود و در راستای حفاظت پیشگیرانه، این اداره‌کل نسبت به نصب سایبان بر روی آثار موزه سنگ در مجموعه فرهنگی تاریخی قلعه چالشتر اقدام کرده است.

رئیس گروه موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی تاریخی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری افزود: سایبان‌های مورد استفاده از پلی‌کربنات دوجداره شفاف هستند که مقاومت و استحکام بالا، تحمل وزن و مقاومت در شرایط جوی از مهم‌ترین خواص آن‌ها به‌شمار می‌رود.

پُرناک تصریح کرد: رطوبت نزولی ناشی از باران باعث تخریب شیمیایی و فیزیکی شده و علاوه بر ایجاد تنش‌های داخلی، تبلور نمک‌های محلول و ظهور شوره، یخ‌بُر شدن، ایجاد ترک و ریزترک را باعث می‌شود.

او یادآور شد: نصب سایبان بر روی بال جنوبی خانه ستوده با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد ریال صورت گرفته و نصب سایبان بر روی بال شرقی در دستور کار قرار دارد.

پُرناک اضافه کرد: اُمید است اقدامات انجام شده در راستای کاهش اثرات عوامل مخرب‌زا مؤثر باشد و به حفظ این آثار ارزشمند کمک کند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071200944
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha