ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی ۲۱ درصد افزایش یافت

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه این منطقه، مقصد نخست گردشگران در شمال کشور است، گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری ورود گردشگران به فاز تجارت منطقه آزاد انزلی ۲۱ درصد رشد داشته است.

به‌گزارش میراث‌آریا، مهدی کاظمیان گفت: در نیمه نخست سال ۱۴۰۳ آمار گردشگران ورودی به این منطقه آزاد افزون‌بر هشت میلیون و ۶۲۰ هزار نفر بود که نسبت به هفت میلیون و ۱۱۴ هزار گردشگری که در مدت مشابه سال گذشته در منطقه حضور پیدا کردند ۲۱ درصد افزایش دارد.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی اضافه کرد: طی این مدت ۳هزار و ۹ گردشگر خارجی هم از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند که نسبت به ۷۷۶ گردشگری که در مدت مشابه سال قبل به این منطقه وارد شدند ۲۸۸ درصد رشد یافته است.

او تصریح کرد: در این مدت برنامه‌های متنوع فرهنگی، گردشگری، اجتماعی، هنری و ورزشی در این منطقه به اجرا درآمده که در راستای تنوع بخشی به رویدادهای مرتبط با این حوزه برای جامعه هدف گردشگری انجام شده و این امر یکی از مهترین دلایل افزایش مستمر اقبال گردشگران و توریست‌ها به منطقه آزاد انزلی بوده است.

به گفته کاظمیان، میزبانی از مسابقات ورزشی ملی، بین‌المللی، نمایشگاه‌ها و برنامه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی این منطقه را به کانون تجمع و گذران اوقات خوش خانواده‌ها تبدیل کرده است.

سخنگوی سازمان منطقه آزاد انزلی، تنوع بخشی به امکانات مناسب و زیرساخت‌ها را از دلایل رشد گردشگری در این منطقه اعلام کرد و افزود: در سالی که گذشت ظرفیت اقامتی این منطقه به ۶۵۲ نفرتخت رسید در حالی که منطقه آزاد انزلی ۲ هتل۲ و ۳ ستاره و چهار مرکز اقامتی دارد و هم اکنون مراحل تکمیل و احداث ۲ هتل ۵ستاره و ۲ستاره در دست انجام است.

او تصریح کرد: وجود یکی از بزرگترین طرح‌های ساحلی کشور با امکانات و تجهیزات تفریحی، ورزشی متنوع، بزرگترین آکواریوم ایران، بوستان‌ها، مراکز تجاری و عرضه محصولات و صنایع‌دستی منطقه و استان از دیگر امکانات منطقه آزاد انزلی محسوب می‌شود که این‌منطقه را به یکی از انتخاب‌های نخست گردشگران تبدیل کرده است.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071501084
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha