انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه افتتاح شد

انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه با حضور نماینده وزارتخانه افتتاح شد.

به‌گزارش میراث‌آریا، فریدون فعالی روز یکشنبه ۱۵ مهرماه در مراسم ابلاغ احکام خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه و افتتاح دفتر این انجمن در تکیه معاون الملک، اظهار کرد: با توجه به تعدد آثار تاریخی در کشور و مشکل اعتبارت برای نگهداری، مرمت و احیاء این آثار استفاده از ظرفیت‌های مردمی و تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام بسیار مهم و اثر گذار است.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور، افزود: خیرین زبان گویا و بازوی کمکی میراث‌فرهنگی هستند.

او تصریح کرد: خیرین برای حفاظت، مرمت و احیاء آثار تاریخی از محل مسئولیت‌های اجتماعی که جزو مالیات آنها نیز محسوب می‌شود می‌توانند به این بخش کمک کنند.

فعالی گفت: قطعاً تشکیل انجمن خیرین میراث‌فرهنگی یک اقدام مهم برای حفاظت از تاریخ و فرهنگ و آثار ارزشمند تاریخی کشور است.

او افزود: بالغ بر ۳۰۰ نفر از خیرین میراث‌فرهنگی در سطح کشور به ما کمک می‌کنند.

مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور اظهار کرد: در بعضی از استان‌ها از جمله سیستان و بلوچستان و ایلام که آسیب دیده از سیل بودند با اعتبارات میراث‌فرهنگی و کمک خیرین توانستیم عملیات اجرایی را شروع کنیم.

او گفت:در استان‌هایی مثل قزوین و اصفهان نیز برخی از آثار تاریخی که نیازمند مرمت و احیاء بود، الان با مشارکت خیرین در دست اقدام است.

همچنین داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به اهمیت میراث‌فرهنگی در حوزه‌های گردشگری، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، اظهار کرد: حفاظت از میراث‌فرهنگی به عنوان هویت تاریخی کشور و انتقال آن به آیندگان یک وظیفه بسیار سنگین است که بر عهده همه افراد جامعه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه افزود: تغییر نگاه ما و تاکید بر اینکه حفظ میراث‌فرهنگی یک اولویت است، امروز در کشور باید دنبال شود.

در این مراسم داریوش فرمانی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمانشاه به مدت دو سال عنوان رئیس انجمن خیرین میراث‌فرهنگی استان کرمانشاه منصوب شد.

همچنین احکام اعضای هیئت رئیسه انجمن خیرین میراث‌فرهنگی کرمانشاه توسط مشاور معاون میراث‌فرهنگی کشور ابلاغ و اهدا شد.
 

انتهای پیام/

کد خبر 1403071501144
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha