افتتاح هشتمین مزرعه گردشگری در کلاله استان گلستان

هشتمین پروژه گردشگری کشاورزی کلاله در شرق استان گلستان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره‌برداری رسید.

به‌گزارش میراث‌آریا، هشتمین پروژه گردشگری کشاورزی کلاله روز یکشنبه ۱۵ مهرماه ۱۴۰۳ در مراسمی با حضور فرهاد شییک فرماندار کلاله، علی نوری رئیس گروه گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان، محمدعلی سرگزی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کلاله و جمعی از مسئولان شهرستانی در روستای بایندر بخش پیشکمر شهرستان کلاله به بهره‌برداری رسید.

این مجموعه در مرحله اول با ۳۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری، زمینه اشتغال هفت نفر را به‌صورت مستقیم فراهم کرده است.

فرماندار کلاله در حاشیه این مراسم گفت: وجود قابلیت‌های طبیعی همچون کوه. دشت، جنگل و چشمه و تپه‌ماهورهای زیبا و مجموعه زیارتی-گردشگری خالد نبی (ع) و امام‌زاده عبدالله سبط موسی بن جعفر (ع) موجب حضور بیش از یک‌میلیون بازدیدکننده از جاذبه‌های شهرستان کلاله و بیش از ۱۲۰ هزار نفر اقامت در سال شده است.

فرهاد شیبک افزود: افتتاح هشتمین مزرعه گردشگری در کلاله که فعالیت‌های زراعی، باغی، دامی، طیور و ماکیان، شیلات و پرورش اسب را در خود ایجاد می‌کند، گامی برای توسعه گردشگری محسوب می‌شود.

او خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در کنار این مزارع گردشگری، ۴۱ اقامتگاه بوم‌گردی، ۲۰ خانه مسافر و یک مجموعه محیط پارکِ گردشگری در کلاله به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701238
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha