تدوین برنامه ۱۰ ساله اولویت‌بندی پرونده‌های ثبت جهانی/ برنامه‌ریزی برای یک هزار موزه در برنامه هفتم توسعه

قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور گفت: برای تحقق برنامه هفتم توسعه باید برنامه‌ریزی شود. افزایش تعداد موزه‌های کشور از ۸۴۰ موزه به یک هزار موزه تا پایان برنامه هفتم توسعه از جمله این برنامه‌هاست.

به‌گزارش خبرنگار میراث‌آریا، علی دارابی قائم‌مقام وزیر و معاون میراث‌فرهنگی کشور در دومین نشست وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با مدیران کل استان‌ها که بعدازظهر امروز  سه‌شنبه ۱۷ مهرماه ۱۴۰۳ در سالن فجر وزارتخانه برگزار شد، بیان کرد: تعاریف و مسئولیت‌هایی که براساس برنامه هفتم توسعه برعهده ما گذاشته شده، مشخص است.

او در ادامه به برخی از تعهدات در برنامه هفتم توسعه اشاره و بر برنامه‌ریزی به‌منظور تحقق آنها تاکید کرد و افزود: افزایش تعداد موزه‌های کشور از ۸۴۰ موزه به یک هزار موزه تا پایان برنامه هفتم توسعه از جمله این برنامه‌هاست.

دارابی با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۰ برنامه ۱۰ ساله‌ای را برای شناسایی و اولویت‌بندی بررسی پرونده‌ها به منظور ثبت جهانی در دستور کار قرار داده‌ایم، بر ارسال پرونده‌ها از سوی استان‌ها به‌منظور بررسی تاکید کرد و ادامه داد: امسال هگمتانه ثبت جهانی شد و امیدوار هستیم که سال آینده شاهد ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک باشیم. همچنین کارهای کارشناسی پرونده ماسوله نیز انجام شده است و به‌منظور ثبت ارائه می‌شود.

ایجاد امنیت برای محوطه‌های تاریخی خارج از شهرها با همکاری فراجا، برگزاری ۲ جلسه ماهیانه شورای تأمین استان با دستور جلسه میراث‌فرهنگی، برگزاری مستمر جلسات شوراهای فنی، ثبت، حرایم به‌منظور اتخاذ تصمیمات استراتژیک و مهم، ارائه گزارش عملکرد در ۲۸ مورد تفویض شده به استان‌ها و طرح پیشنهاد به‌منظور شناسایی چالش‌ها و تهیه فهرست از اموری که بهتر است از وزارتخانه به استان‌ها تفویض شود، از دیگر موارد مطرح شده از سوی معاون میراث‌فرهنگی کشور بود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403071701299
دبیر مرضیه امیری

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha