دستور رهبری در مورد مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی مورد توجه قرار گیرد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: تا کنون به جایگاه تاریخی اردبیل و مواریث فرهنگی موجود در استان آن‌چنان که باید توجه نشده است.

به گزارش میراث آریا، حسن محمدی ادیب امروز ۱۹ مهرماه ۱۴۰۳ در نشست اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیران دستگاه‌های فرهنگی استان اردبیل گفت: نقش تاریخی اردبیل در سرنوشت کشورمان انکار نشدنی است و در راستای بها بخشیدن به این نقش تاریخی باید توجه بیشتری به مواریث فرهنگی و جایگاه اردبیل شود. 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل افزود: درخواست اصلی ما از کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی توجه ویژه به حکم حکومتی مقام معظم رهبری در مورد مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی است، بر اساس این حکم ما درخواست اختصاص ردیف بودجه برای مجموعه جهانی شیخ صفی را داریم.

او تاکید کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۷۹ در بازدید از بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی مرقوم کردند که این بنا و آنچه در آن است، آمیزه‌ای از هنر، سیاست و دیانت است، اگر چه یادگار اصلی صفویه عشق و ارادت مردم ما به اهل بیت است اما این بنا و آنچه در آن است نیازمند توجه ویژه است و دولت باید با تمام توان به نگهداری آن همت گمارد.

محمدی ادیب با اشاره به نیازمندی‌های مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و بافت تاریخی اردبیل، ادامه داد: بازگشایی حریم مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی و مرمت و احیای خانه‌های تاریخی مرکز شهر یکی از اولویت‌ها و مطالبات اصلی مردم در اردبیل است که تا کنون اقدامات بسیاری در این راستا انجام شده اما برای تکمیل آنها نیازمند اعتبارات بیشتر به ویژه برای تملک ساختمان‌های اطراف مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی هستیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان اردبیل خاطرنشان کرد: اردبیل در حوزه گردشگری یکی از استان‌های پیشتاز کشور است و مجموعه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های کم‌نظیر استان این فرصت را ایجاد کرده است که با توجه بیشتر به صنعت گردشگری بتوانیم از این ظرفیت استفاده حداکثری داشته باشیم.

او اضافه کرد: در سال ۲۰۲۳ میلادی اردبیل پایتخت گردشگری کشورهای عضو اکو بود و ظرفیت‌های استان در سطح بین‌المللی معرفی شد که اکنون فرصت بهره‌برداری از این ظرفیت است و نیازمند نگاه حمایتی مجلس شورای اسلامی هستیم.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072001454
دبیر مهدی نورعلی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha