برگزاری برنامه حافظ‌خوانی در شهرستان‌پیشوا با مشارکت آموزش و پرورش و میراث‌فرهنگی

به منظور ترویج فرهنگ و ادب فارسی و آشنایی دانش‌آموزان با اشعار حافظ، برنامه‌ای با عنوان «حافظ‌خوانی» با همکاری اداره آموزش و پرورش، اداره میراث‌فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی شهرستان‌ پیشوا در مدرسه شهدای روستای طارند برگزار شد.

به گزارش میراث‌آریا، در راستای بزرگداشت فرهنگ و ادب‌فارسی و حفظ ارزش‌های ادبی، برنامه‌ای با محوریت حافظ‌خوانی با همکاری مشترک اداره آموزش‌ و پرورش، اداره میراث‌فرهنگی و اداره ارشاد اسلامی شهرستان‌پیشوا در مدرسه شهدای روستای طارند برگزار شد. این مراسم با هدف ترویج فرهنگ مطالعه اشعار حافظ و آشنایی دانش‌آموزان با مفاهیم عمیق ادبی و تاریخی این شاعر بزرگ ایرانی، ترتیب داده شده بود.

این رویداد با حضور پرشور دانش‌آموزان، معلمان و علاقه‌مندان به ادبیات فارسی برگزار شد. در جریان این برنامه، بخش‌های مختلفی از دیوان حافظ توسط اساتید ادبیات و دانش‌آموزان قرائت و تفسیر شد. همچنین کارگاه‌های آموزشی ویژه‌ای نیز برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با زندگی و اندیشه‌های حافظ و تأثیر وی بر ادبیات فارسی برپا شد.

مسئولان آموزش و پرورش و میراث‌فرهنگی در این مراسم از استقبال خوب دانش‌آموزان و اولیای آنان ابراز خرسندی کرده و بر اهمیت آشنایی نسل جوان با میراث ادبی کشور تأکید کردند. آنها همچنین اعلام کردند که برنامه‌های مشابهی برای آینده نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این برنامه‌ها گامی مؤثر در جهت افزایش علاقه‌مندی به شعر و ادب فارسی در میان جوانان و حفظ میراث‌فرهنگی کشور به شمار می‌آید. در پایان این مراسم، مقرر شد که کلاس‌های «پیشواشناسی» با محوریت آشنایی نسل جوان با آثار تاریخی، جاذبه‌های گردشگری و معرفی مشاهیر شهرستان به صورت مستمر برگزار شود.

انتهای پیام/

کد خبر 1403072401780
دبیر مریم قربانی‌نیا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha